Taco Bell juriša na nova tržišta

Istina, teže je biti primatelj franšize, ali kada vidim napredak od trenutka kada sam održala svoj prvi čas kao Helen Doron učitelj – nasmijana lica djece i njihovih ponosnih roditelja, moj tim pouzdanih Helen Doron učitelja – vidim koliko mi ova franšiza znači.
Četvrtak
04.12.2014
Američki lanac restorana Taco Bell najavljuje snažnu međunarodnu ekspanziju.
 

Kako je zvanično najavljeno, Taco Bell, franšizni lanac restorana poznat po meksičkim specijalitetima, namerava da značajno poveća broj restorana u inostranstvu – tačnije, da do 2023. otvori 1.300 novih jedinica na tržištima van Sjedinjenih Američkih Država. Taco Bell „juriša“ na evropske, azijske i južnoameričke zemlje, ali pre svega na Veliku Britaniju, Koreju, Japan, Čile, Peru i Indiju.

Foto: Mike Mozart/ Flickr

Prema procenama kompanije, povećanje broja restorana na novim tržištima trebalo bi da obezbedi dodatne dve milijarde dolara od prodaje.

Trenutno, ovaj franšizni lanac ima 250 restorana u 26 zemalja – što je znatno manje kada se uporedi sa „sestrinskim“ kompanijama – KFC i Pizza Hut – koje se, kao i Taco Bell, nalaze u portfelju kompanije Yum! Brands. Iskustvo ovih brendova, međutim, uveliko ohrabruje. Najveći prihod od prodaje KFC, recimo, ostvaruje na međunarodnim tržištima – najviše u Kini, gde ima više od 4.600 restorana, što čini jednu trećinu svih KFC restorana u inostranstvu.

Za Taco Bell, fokus na međunarodna tržišta samo je deo šireg razvojnog plana koji podrazumeva i rast mreže na matičnom tržištu. U planu je da se do 2022. otvori 2.000 restorana u Americi, što bi donelo i novih 14 milijardi dolara od prodaje. U ovom trenutku, Taco Bell ima 5.800 jedinica u Americi, a otvaranjem 200 novih restorana tokom 2014. godine, kompanija je oborila i sopstveni rekord.

Izvor: Entrepreneur Magazine


Nataša Bogojević
Novinar