Deset najuspešnijih

Sreda
17.12.2014.
Pored objavljivanja godišnje liste najuspešnijih franšiznih sistema u Americi, magazin Entrepreneur izdvojio je i predstavio kompanije koje ulaze u prvih deset.
 

Tradicionalno, u svom januarskom izdanju američki magazin Entrepreneur objavljuje Listu 500 najuspešnijih franšiznih sistema u Americi. Ove godine biće to 36. put u istoriji magazina, a među deset najboljih, ušli su sistemi iz šest različitih branši. Ko je sve u vrhu, kakve strategije leže u osnovi uspeha ovih kompanija i kakvi su im ciljevi za narednu godinu, otkriva Entrepreneur-ov pregled deset najuspešnijih franšiza.

1. Hampton Hotels

Foto: Daniel Oines/Flickr

Hampton se ove godine nalazi na samom vrhu i ovo će biti četvrti put za poslednjih pet godina da je na prvom mestu. Hotelski lanac, kako piše Entrepreneur, svoj renome gradi insistiranjem na svojevrsnoj „kulturi gostoljubivosti“ koja se neguje u Hampton hotelima širom sveta. Međutim, iako se gostoljubivost u hotelijerskoj branši podrazumeva, Hampton se izdvojio i po specifičnim detaljima: dobro opremljenim sobama sa mnoštvom uređaja, garancijom o „čistom krevetu i posteljini“, kao i politici o bespogovornom vraćanju novca u slučaju otkazivanja aranžmana. Hampton je, međutim, svoju kulturu proširio i van matičnog tržišta i to je jedan od ključnih faktora uspeha. Prošle godine, lanac je otvorio nove hotele u Velikoj Britaniji, Poljskoj i Rusiji, tako da sada ima mrežu od skoro 2.000 hotela u 16 zemalja. U narednih nekoliko godina planiraju da otvore 400 hotela samo u Kini.

2. Anytime Fitness

Pre desetak godina malo je ko znao za Anytime Fitness. Prošle godine, međutim, ovaj sistem je dospeo na sam vrh liste 500 najuspešnijih franšiza, a to što se ove godine nalazi na drugom mestu, ne umanjuje njegova dostignuća. Uostalom, za Anytime Fitness 2014. bila je najuspešnija godina do sad – još početkom godine zvanično su imali 2 miliona klijenata, da bi kasnije otvorili skoro 350 klubova, što znači da sedmu godinu zaredom uspevaju da ostvare plan o 300 novih jedinica godišnje.  Pod imenom Anytime Fitness danas radi skoro 3.000 klubova, a pored američkog tržišta, klubove imaju u još 20 zemalja. Planovi za narednu godinu ostaju isti – otvoriti novih 350 jedinica, ali i „dogurati“ do prihoda od milijardu dolara ( koji je, inače, u 2014. iznosio 900 miliona dolara).

3. Subway

Foto: FaceMePLS/Flickr

U vreme objave ovog članka, na zvaničnom veb-sajtu Subway-a, najvećeg lanca brze usluge na svetu,  stajalo je da Subway ima 43.804 restorana u 108 zemalja. I pored ovako razvijene mreže, kako navodi Entrepreneur, kompanija već planira da otvori dodatnih 8.000 restorana u Americi, kao i da nastavi sa međunarodnom ekspanzijom. Subway, da podsetimo, u ovom trenutku traga i za primaocima franšize u Sloveniji i Hrvatskoj. Međutim, ono što Subway-u omogućava da se širi neverovatnim tempom jeste i to što su restorane počeli da otvaraju na netipičnim mestima – tako se, pored tržnih centara i lokacija u prometnim delovima grada, Subway može naći i u radnjama trgovinskog lanca Walmart, ali i u bolnicama. Drugi faktor uspeha, pak, leži u želji da ugode kupcima stalnim uvođenjem novih, maštovitijih i – povoljnijih – stavki u jelovnik.

4. Jack in the Box

Ovaj fast-food lanac iz San Dijega se prvi put ove godine našao na listi najuspešnih američkih franšiza, a pravo iznenađenje je i to što je odmah ušao među prvih deset. Iako postoji više od pola veka, tek pre desetak godina su počeli da otvaraju restorane i dalje od zapadne obale Sjedinjenih Država. U to vreme, samo 25 posto svih restorana bilo je u rukama primalaca franšize – danas, čak 80 posto od 2.250 restorana rade pod franšizom. Za razliku od drugih, mnogo poznatijih restorana brze usluge u Americi, Jack in the Box je oduvek imao vrlo širok i raznolik jelovnik – od hamburgera, preko takosa do pohovanih rolnica sa povrćem. U 2014. uveo je čak i buritose i “kroasan krofne” (krofne od lisnatog testa).

5. Supercuts

Foto: Mike Mozart/Flickr

Mreži frizerskih salona Supercuts samo prošle godine se pridružilo 144 novih primalaca franšize koji su otvorili 124 nova salona. To znači da pod brendom Supercuts u ovom trenutku u Americi posluje više od 2.500 salona. Pored toga, većina novih primalaca franšize, kako objašnjavaju u kompaniji, uopšte nisu ljudi iz struke i nisu do sada radili ili vodili frizerski salon. Zanimljivo je da je ekspanzija usledila nakon što je kompanija pre dve godine dovela nove ljude na čelne pozicije, a oni su fokus ponovo pomerili na razvoj. Kako kažu u kompaniji, nove primaoce franšize privukle su čvrste osnove i razrađen franšizni sistem, a sa ekonomskim oporavkom, veruju da će se ekspanzija, na isti način, nastaviti i u narednoj godini.

6. Jimmy John’s Gourmet Sandwiches

Foto: Nicholas Eckhart/Flickr

Sendviči koje nudi ovaj lanac restorana, kako kažu u kompaniji, sigurno nisu najbolji na svetu. Pored toga, lanac retko kad uvodi „specijalne ponude“, a još ređe menja stavke na meniju. Međutim, ono što Jimmy John's čini specifičnim je neverovatno brza usluga – sekunde su u pitanju. Kao jedna od najbrže rastućih franšiza, Jimmy John's je među prvih deset ušao tek prošle godine. U međuvremenu, otvorili su 300 novih jedinica i tako proširili mrežu na 2.100 restorana. Novih 300 bi trebalo da otvore i naredne godine. Najzanimljiviji podatak je da su 80 posto novih restorana otvorili – postojeći primaoci franšize.

7. Servpro

Već 46 godina Servpro nudi najrazličitije usluge čišćenja – od pranja tepiha do dezinfekcije i čišćenja prostora posle prirodnih nepogoda (poplava, požar, tornado). Imaju skoro 1.700 franšiznih jedinica. Kompanija, pored toga, konstantno radi na osavremenjivanju tehnika čišćenja, a poslednja od inovacija u nizu je DryBook – softver koji omogućava radnicima da precizno primene sve standardizovane tehnike sušenja, nakon čega rezultate šalju u bazu podataka, koja se kasnije koristi za poboljšanje procesa restauracije. Klijenti, vlasnici kuća i prostora koji se restauriraju, takođe mogu da prate veb-sajt „Here to Help Connection“ i vide koliko je vremena potrebno ili je ostalo za čišćenje. Servpro je ove godine svojim primaocima franšize predstavio i nove komore za sušenje koje mogu da se iskoriste za restauraciju oštećenih dokumenata, fotografija ili zdravstvenih kartona.

8. Denny’s

Denny's, lanac restorana u američkom stilu, protekle je godine otvorio tek 40 novih jedinica, tako da sada ima oko 1.710 restorana. Kompanija je, naime, najviše energije utrošila na promene u jelovniku. Jedna od ekstravagantnijih ponuda je, recimo, ona iz restorana u Njujorku u Finansijskom distriktu, gde je Denny's za 300 dolara služio doručak za dvoje – uz koji se dobijala i flaša šampanjca Dom Pérignon. Što se međunarodne ekspanzije tiče, Denny's je objavio da će u narednih deset godina biti otvoreno 30 restorana u devet zemalja Bliskog istoka.

9. Pizza Hut

Foto: Pizza Hut

I pored toga što se u poslednjih nekoliko godina na američkom tržištu pojavilo nekoliko novih lanaca picerija, Pizza Hut je i dalje najveći i najozbiljniji igrač, sa više do 15 posto udela u ovom sektoru. Protekle godine su se fokusirali na razvoj „manjih formata“, picerija sa uslugom dostave na kućnu adresu i pizza „za poneti“. Otvorili su oko 100 novih jedinica na matičnom i 300 novih na internacionalnim tržištima. Pizza Hut takođe primaoce franšize traži u Hrvatskoj i Sloveniji.

Ključne promene u ovoj godini su se dogodile nedavno. Kompanija je u novembru predstavila novi logo, izgled restorana i dizajn uniformi, ali i potpuno novi meni, koji bi trebalo da obezbedi neverovatno veliki broj kombinacija. Pizza Hut je ove godine ponudila i Skinny Slices, parčiće pizze koji imaju manje od 250 kalorija.

10. 7-Eleven

Foto: Mike Mozart/Flickr

Trgovinski lanac 7-Eleven je, zapravo, američki franšizni sistem sa najviše poslovnih jedinica van matičnog tržišta – ima više od 54.500 radnji širom sveta. Pored novih 330 jedinica koje su otvorene protekle godine u Sjedinjenim Državama i Kanadi, lanac planira da isto toliko otvori i sledeće godine. Dinamičan razvoj omogućava i to što je ponuda u 7-Eleven radnjama nešto specifičnija u poređenju sa klasičnim „radnjama iz komšiluka“, budući da nude širok izbor ne toliko skupih, ali vrlo kvalitetnih proizvoda privatnih robnih marki – od piva i vina do baterija. Razliku unosi i to što u ponudu ulaze kuvana hrana i zdraviji obroci. 

Izvor: Entrepreneur

 


POPULARNO NA FORUMU

Definicija franšizinga

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

5 komentara
poslednji 25.01.2022.
Šta je to franšiza?

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Definicija franšizinga

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

5 komentara
poslednji 25.01.2022.
Međusobno poverenje i podrška

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Kako izabrati a ne zažaliti?

Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?

1 komentara
poslednji 30.12.2020.
Vreme je da se dobro promisli i dela

Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...

1 komentara
poslednji 23.03.2020.
Poljske franšize spremne za izvoz

Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...

1 komentara
poslednji 25.08.2016.
Kontakt

Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.

1 komentara
poslednji 12.05.2015.