09.01.2015

Veganski restorani u franšizi

Kao odgovor na potrebe tržišta, YEStem, veganski ketering servis iz Poljske, ove će godine otvoriti prve restorane, ali dati i prve franšize.

Kada su počele da razmišljaju o originalnom ugostiteljskom konceptu, statistika je bila na njihovoj strani. Prema zvaničnim podacima, 1% stanovnika Poljske prešlo je na vegansku ili bezglutensku ishranu. Koliko god da je ugostiteljsko tržište u Poljskoj razvijeno i raznovrsno, Agata Svornovska i Natalija Dimitrov znale su da oko 385.000 ljudi i dalje ne može da računa na veliki ili pristupačan izbor veganske hrane. Zato su u maju 2014. pokrenule sopstveni ketering servis YEStem, specijalizovale se za veganske i bezglutenske obroke, uobličile meni, uspostavile i razradile logistiku. U septembru iste godine počele su i sa dostavom hrane na kućnu adresu, kancelarije, ali i kafiće.

YEStem, veganska pljeskavica Fot. YEStem

U Poljskoj ima oko 385.000 pokonika veganske i bezglutenske ishrane. YEStem je samo jedan od nekoliko poljskih brendova veganskih restorana koji svoje poslovanje razvijaju i davanjem franšize.

– Od tada beležimo konstantan rast prodaje – kaže Agata Svornovska, jedna od suvlasnica ovog koncepta. – Nije čudo. Ponudile smo zdravu, ukusnu, nutritivno bogatu hranu biljnog porekla. Iz saradnje sa nutricionistima, ali i iz ličnog iskustva, znamo da je ovo najzdraviji način ishrane. YEStem je i ketering servis i obrazovna platforma, a uskoro će biti i restoran. Tačnije, krajem januara otvaramo dva restorana u Varšavi. Pokrenule smo i  sopstveni TV kanal na internetu, gde svi zainteresovani mogu da se upoznaju s veganskim načinom ishrane, saslušaju savete i iskustva nutricionista, poznatih ličnosti, običnih ljudi – objašnjava Svornovska.

Restorani će imati dnevni meni, sastavljen uglavnom od toplih kuvanih jela koja su pripremljena po originalnim receptima. Potrebe tržišta su, međutim, mnogo veće, stoga su ubrzo ponudile i – franšizu.  

– Trenutno smo u pregovorima s potencijalnim primaocima franšize iz Vroclava, Krakova i Varšave – dodaje Natalija Dimitrov.

Oni koji su zainteresovani za franšizu koncepta YEStem, mogu da biraju između dva formata restorana. Prvi model podrazumeva restoran klasičnog tipa s konobarskom uslugom. Meni se sastoji od 25 jela koja se pripremaju u saradnji sa nutricionistom YEStema. Drugi model je „manjeg formata“ i predstavlja bar s otvorenom kuhinjom. Na meniju će biti 20 jela koja se pripremaju „na licu mesta“, pred samim gostima. Vlasnice koncepta kažu da ciljaju na gradove sa više od 100 hiljada stanovnika.

YEStem ne naplaćuje ulaznu naknadu, ali za pokretanje restorana treba izdvojiti oko 23.500 evra (oko 100.000 zlota). Primalac franšize, pak, plaća mesečnu naknadu koja iznosi 4% prometa. 
S druge strane, davalac franšize će pomoći pri izboru lokala, opremanju i uređenju prostora, kao što će obučiti kuvare i staviti na raspolaganje svu recepturu. Najzad, davalac franšize izrađuje i biznis plan u skladu sa investicijama i odabranom lokacijom za restoran i pomaže u svim pravnim i knjigovodstvenim aspektima poslovanja.

Izvor: Franchising.pl

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank