Izdavaštvo pod kućnim krovom

„Plavi slon“ je predstavio i novu edukativnu ediciju – Pletenicu, „paletu“ mozgalica i igara koje razvijaju logičko mišljenje i motoričke sposobnosti deteta.
Ponedeljak
06.07.2015.
Za franšizu izdavačke kuće „Plavi slon“ nisu potrebne ni velike investicije ni posebni uslovi – primalac franšize čitavu izdavačku delatnost može da vodi „od kuće“.
 

Češka izdavačka kuća „Plavi slon“ doživela je neverovatnu popularnost kada je pre 17 godina predstavila specifičan izdavački projekat. „Plavi slon“ je, naime, počeo da izdaje tzv. personalizovane knjige koje su se štampale isključivo po narudžbini. Najzanimljivije je bilo to što su junaci knjiga bile „prave“ osobe, to jest, dečaci ili devojčice kojima su knjige bile namenjene kao poklon. Zbog izuzetno velikog interesovanja, izdavačka kuća je ubrzo razvila franšizu i počela posao da širi i van granica matičnog tržišta.

Danas, pored Češke, „Plavi slon“ franšizne poslovnice ima i u Slovačkoj, Poljskoj i Sjedinjenim Američkim Državama, a primaoce master franšize trenutno traže i u zemljama ovog regiona – Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji.

„Plavi slon“ već ima ogromno iskustvo i zna šta treba da ponudi deci. Zbog toga konstantno radimo na novim izdanjima i proizvodima – kaže Rafau Kvjatkovski, direktor franšizne mreže u Poljskoj.

Pored toga što je knjige od sada moguće naručiti i online (putem aplikacije na veb-sajtu), „Plavi slon“ je predstavio i novu edukativnu ediciju – Pletenicu, „paletu“ mozgalica i igara koje razvijaju logičko mišljenje i motoričke sposobnosti. – Pletenica će pomoći deci da istraže svet na vrlo duhovit način, a sve to uz pomoć poznatnog junaka iz crtaća krtice Krleta – kaže Kvjatkovski. – Pripremamo i program koji će omogućiti štampanje personalizovanih knjiga na stranim jezicima – nemačkom, engleskom, češkom... Verujemo da bi deca, čitajući bajke o sebi, bila neuporedivo motivisanija za učenje jezika – smatra Kvjatkovski.

Potencijalni primaoci franšize treba da znaju da za pristupanje sistemu nisu potrebne ni velike investicije niti posebni uslovi, a posebna pogodnost je to što primalac čitavu izdavačku delatnost može da vodi „od kuće“. Poslovnica, međutim, može da bude smeštena i u tržnom centru ili knjižari, a sve što primalac franšize treba da ima su kompjuter, laserski štampač i klamerica. Davalac franšize, pak, obezbeđuje softver i određenu količinu polugotovih proizvoda potrebnih za štampanje knjiga.

Investiciju je moguće vratiti već posle 100 prodatih knjiga. Ako primalac franšize, uz to, ima širok krug prijatelja i poznanika, povraćaj investicije uopšte neće biti problem – kaže Kvjatkovski.