23.01.2015

Moderna perionica

Mada na ovim prostorima pranje veša u javnim samouslužnim perionicama nije uobičajeno, ovaj trend stiže i na Balkan. U ponudi je i franšiza perionice veša – LG Laundry Lounge.

U razvijenim zemljama, naročito u SAD, pranje veša u samouslužnim, javnim perionicama uobičajena je pojava. Tamo čak i u zgradama postoje posebne zajedničke prostorije – vešeraji, zbog čega se u mnogim stanovima veš-mašina ne može ni videti.
Moderna perionica veša uskoro bi trebalo da bude otvorena i u Zagrebu. Reč je o franšiznom konceptu LG Laundry Lounge koji je osmislila i razvila kompanija LG Electronics. Primalac master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije je hrvatska kompanija „Bijeli svijet“.

LG Laundry Lounge Fot. Bijeli svijet

Franšiza LG Laundry Lounge trebalo bi uskoro da bude otvorena u Zagrebu. Primalac master franšize je hrvatska kompanija „Bijeli svijet“.

Mario Martinek, vlasnik kompanije „Bijeli svijet“, kaže da će prva demo-jedinica samouslužne perionice veša biti otvorena za nekoliko meseci u Zagrebu. – LG Electronics je predstavio novi pristup tradicionalnom konceptu samouslužne perionice veša. Osim ugodnog enterijera, u perionicama je dostupan besplatan internet i televizija, aparati za kafu i sokove, odnosno, stvorena je kućna atmosfera – objašnjava Martinek šta sve može privući potrošače.

On kaže da posao ne zahteva veliko angažovanje, te može da bude i savršen dodatni posao onima koji se već bave nekim drugim biznisom.

Oni koji bi se odlučili za uzimanje ove franšize ni bi morali da plaćaju ulaznu niti redovnu naknadu jer su one već uračunate pri kupovini neophodnih uređaja. Primalac franšize, pak, treba da pronađe prostor od najmanje 30 kvadrata, na prometnoj lokaciji. Kompanija „Bijeli svijet“ obezbeđuje sve neophodne uređaje, a pružiće pomoć  i pri planiranju poslovanja, odabiru lokacije, opremanju enterijera, održavanju mašina. Primalac može da računa na marketinšku i prodajnu podršku. Martinek ističe da je vizuelni identitet Laundry Lounge-a strogo definisan, a da se uređenje lokala radi po upustvu davaoca franšize.

Jedan od uspešnih primera je samouslužna perionica u Dubrovniku čiji su klijenti brojni „backpackeri“ koji posećuju taj grad – ukazuje Martinek da na pravom mestu ovaj koncept postiže uspehe.

On ističe da su troškovi poslovanja izuzetno niski. U prvih pet godina kvarovi su pokriveni osiguranjem ili garancijom, a najveća davanja su iznajmljivanje prostora, struja i voda, osiguranje i deterdženti. Pored toga, perionice rade 24 sata, nije potrebno zaposliti stalnog radnika, već se angažuje po potrebi za održavanje higijene. Preduzetnik radi sa gotovinom, što eliminiše mogućnost čekanja na novac, objašnjava Martinek.

Računica davaoca franšize pokazuje da se investicija može isplatiti već u prvih šest meseci poslovanja ukoliko bi se u posao krenulo sa četiri mašine za pranje i četiri mašine za sušenje veša.

Osnovna prednost perionica je, kako kaže i sam Martinek, što se u profesionalnim mašinama može prati daleko više veša, pa i veći komadi, poput ćebadi, perjanih jakni, koji često u obične mašine ne mogu da stanu. Taj trend stiže i u Evropu, pa su i proizvođači mašina za pranje i sušenje veša počeli da osmišljavaju franšize samouslužnih perionica.

A ko su uobičajeni klijenti samouslužnih perionica veša? Ova mesta namenjena su, pre svega, studentima, turistima, podstanarima koji nemaju veš-mašinu, a franšiza je pogodna za otvaranje u hostelima, marinama, kampovima, studentskim domovima.

Prva LG Laundry Lounge perionica otvorena je u Njujorku 2012, a odnedavno koncept se širi i kroz franšizu. 

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank