Tražili smo sistem koji je otvoren za saradnju, koji će nam davati smernice u svakoj fazi poslovanja, koji će nam pomoći u marketingu, ali i oko zapošljavanja stručnog kadra. Otkako smo potpisali franšizni ugovor s „Novom apotekom“, osećamo se sigurno.
Katažina Kvjatkovska, primalac franšize Nowa Farmacja, vlasnica apoteke u Legionovu u Poljskoj
Ponedeljak
09.02.2015.
Nisu farmaceuti, a ipak vode apoteku. Šta su tražili i kako su kupili „apotekarsku“ franšizu, reći će nam Katažina Kvjatkovska.
 

Prva apoteka pod imenom Nowa Farmacja („Nova apoteka“ ) u Poljskoj otvorena je 2006. godine. Kako se posao brzo i dobro razvijao, kompanija je 2011. odlučila da proširi lanac i tako što će ponuditi franšizu. Za kratko vreme privukli su veliki broj zainteresovanih, i fokusirali se na razvoj franšizne mreže, za sada samo na matičnom tržištu, Trenutno, teritoriju Poljske pokrivaju sa 42 apoteke – od toga, 15 su franšize, a među uspešnim primaocima, nalaze se i Katažina i Pavel Kvjatovski iz Legionova. Oni jesu dobar primer kako se u ovoj oblasti može poslovati, bez obzira na tržište. Da bi nam, pak, predočili kako prolaze u Poljskoj, pitali smo ih...

Kada ste i kako pristupili ovom franšiznom sistemu?

Suprug i ja smo u junu 2014. otvorili apoteku pod franšizom „Nove apoteke“. Zanimljivo je da se ni jedno od nas nije školovalo za farmaceuta, i to je bio jedan od razloga zašto smo odlučili da kupimo franšizu. Tražili smo koncept koji će, zapravo, zadovoljiti naše osnovne potrebe – tražili smo sistem koji je otvoren za saradnju, koji će nam davati smernice u svakoj fazi poslovanja, koji će nam pomoći u marketingu, ali i oko zapošljavanja stručnog kadra. Kad smo se odlučili za „Novu apoteku“, prošli smo intenzivnu obuku i za nekoliko meseci naučili ne samo kako da otvorimo apoteku, nego kako i nadalje da vodimo posao. Taj „prenos znanja“ još uvek traje, tako da smo svakim danom sve „bogatiji“.

Kako ste birali lokaciju za apoteku? Koliko to može da utiče na poslovanje?

Odabir lokacije nije bio tako jednostavan kao što se na prvi pogled može učiniti. Našli smo prostor u prilično velikom naselju, međutim, smešten u zadnjem delu stambene zgrade. U neposrednoj blizini, takođe, nalaze se dve poliklinike. Kada smo uzimali franšizu „Nove apoteke“, računali smo na dobre uslove i maksimalne rabate pri nabavci lekova. Upravo, zbog lokacije i konkurencije, koja je prilično jaka na lokalnom tržištu, shvatili smo da moramo da otvorimo apoteku s najboljom ponudom za kupca.

Naša apoteka, kao i ostale u lancu „Nove apoteke“, jeste samouslužna trgovina. U zgradi u kojoj je smeštena, žive uglavnom starije osobe, i njima je, osim cene, bitna i blizina apoteke, i dostupnost pojedinog leka i mogućnost da se lek poruči i nabavi u najkraćem roku. Takođe, trudimo se da uvek imamo širok izbor lekova sa tzv. pozitivne liste, ali i izbor specifičnih kozmetičkih i higijenskih proizvoda koje uglavnom koriste starije osobe (preparate za kožu, pelene...)

Kako je raditi pod franšizom?

Otkako smo potpisali franšizni ugovor s „Novom apotekom“, osećamo se sigurno. Dobili smo značajnu podršku, a iznad svega, možemo da računamo na dobre uslove saradnje s veletrgovcima. Ne mislim da je ključ uspeha u tome da otvorite i opremite apoteku – uspeh je opstati na jakom i konkurentnom tržištu. Stoga, da biste dobili stalne mušterije, morate znati kako da postanete konkurentni, i cenom i uslugom. Iako radimo relativno kratko, apoteka je već „samoodrživa“, tako da uspevamo da pokrijemo sve troškove. Održavanje trenda rasta sada je naš glavni cilj.

Izvor: Franchising.pl