Franšizni je model poslovanja bio logičan izbor, jer kroz primatelje franšize na drugim tržištima dobivamo lokalne partnere koji najbolje poznaju tamošnje uvjete poslovanja, što je ključno pri uvođenju novog branda na nova tržišta. Nama će, pak, franšizing omogućiti fokusiranje na razvoj novih funkcionalnih rješenja, što će kasnije moći primijeniti i koristiti svi unutar franšizne mreže.
Petak
13.02.2015
Evropski modni brend CIPO&Baxx traži primaoce franšize i u zemljama ovog regiona.
 

– Pokušajte prvo sa franšiznim kornerom, pa ako brend dobro "prođe"  otvorite radnju!
Ovo je strategija koju je usvojila i već uspešno sprovodi kompanija Yilba Tekstil, zadužena za razvoj franšizne mreže modnog brenda CIPO&Baxx u Srednjoj i Jugoistočnoj Evropi. Ovakav nastup na tržištu, primećuju u kompaniji, mnogo je prihvatljiviji za preduzetnike koji razmišljaju, ali se još uvek nisu osmelili da uzmu franšizu. Franšizni korner je, zapravo, naročito zgodan za trgovce koji već imaju prodavnicu odeće s više brendova, a korner s odevnom kolekcijom marke CIPO&Baxx mogao bi da bude prvi pokazatelj kakvu će prođu brend imati na tržištu.

U potrazi smo za novim partnerima koji bi bili voljni da razvijaju brend i na tržištima ovog regiona – kaže Erdal Čelik, regionalni menadžer kompanije Yilba Tekstil. Primaoce franšize traže u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Makedoniji. Za pristupanje sistemu, primaoci franšize ne bi morali da plate nikakvu naknadu. 

CIPO&Baxx, međutim, preporučuje da franšizni kutak, odnosno, radnja bude na lokaciji sa većim protokom potrošača – najbolje u tržnom centru ili prometnoj ulici. Početna investicija za otvaranje radnje varira u zavisnosti od veličine i atraktivnosti lokacije i može iznositi tek 10.000 evra. 

– Naši partneri će dobiti teritorijalni ekskluzivitet u gradovima ili oblastima s više od 100.000 stanovnika – dodaje Erdal Čelik.

Cipo&Baxx se na tržištu nalazi od 1996. godine. Poznati su po svojim casual odevnim kolekcijama živih boja koje su uglavnom namenjene mladima. Radnje imaju u Australiji, Francuskoj, Holandiji, Mađarskoj, Nemačkoj, Rusiji, SAD, Španiji, Švedskoj i Turskoj.


Nataša Bogojević
Novinar