Balkan u fokusu
Nau je bio prvi brend u Italiji pod kojim su u isto vreme počele da se proizvode naočare i razvija lanac optičarskih radnji. Svoju maloprodajnu mrežu vrlo brzo su proširili i davanjem franšize, a prva franšizna radnja je otvorena 2006. u mestu Pordenone, samo godinu dana po osnivanju kompanije. Trenutno, širom Italije imaju 77 radnji – među njima je 30 franšiznih, a do sada se nisu širili u inostranstvu. Kompanija je, međutim, nedavno potpisala ugovore o master franšizi za teritoriju Španije i Indije, a za Franchising.rs potvrđuju da su zainteresovani i za širenje u zemljama ovog regiona.
Mario Specija, direktor za razvoj brenda u inostranstvu, kaže da su zainteresovani da pronađu lokalne partnere koji su već uključeni u franšizni biznis ili imaju iskustvo u maloprodaji i koji bi bili voljni da razvijaju njihov koncept. – Nismo definisali da li bismo dali master franšizu za sve zemlje regiona ili pojedinačno po zemljama. To isključivo zavisi od toga koliko bi potencijalni primalac master franšize mogao da garatuje pokrivenost određene oblasti – pokrajine, države ili više zemalja – kaže Specija za Franchising.rs.
Kompanija je takođe nedavno, po drugi put u svojoj istoriji, dobila nagradu vodećeg italijanskog časopisa za franšizing AZ Franchising, i to u kategoriji kompanija koje su se na tržištu izdvojile po inovacijama uvedenim u franšizni sistem.
Naočare brenda Nau karakteriše široka paleta boja kao i dizajna, a kompanija se posebno ističe brigom o životnoj sredini. Svakih 30 dana u njihove radnje stiže ograničena serija naočara, tako da je ponuda skoro uvek – jedinstvena.
Zanimljiva je i priča o nazivu brenda. Naime, Nau nema posebno značenje na italijanskom jeziku. Tvorci brenda su ga izabrali jer je kratko, lako za pamćenje i asocira na englesku reč „now“ (sad), kojom su želeli da kažu da je došlo vreme da potrošači dožive novo iskustvo.
Primaocu franšize će, prema rečima Specije, biti garantovan teritorijalni ekskluzivitet, a po prirodi master franšize, moći će da daje pojedinačne franšize trećim licima. Biće pripremljen i adekvatan biznis plan kako bi se procenila ekonomska isplativost projekta, dodaje Specija. – Kao davaoci franšize pružićemo punu podršku kroz obuku, uređenje radnje, uvođenje automatskog sistema popunjavanja asortimana, marketinških kampanja, odnosno, svih aspekata poslovanja – dodaje Specija.
Primaoci bi trebalo da obezbede prostor u prometnoj ulici ili šoping centru od najmanje 80 kvadrata. Neophodna je i bankarska garancija, a predviđene su i franšizne naknade. Franšizni ugovor se potpisuje na pet godina.
POGLEDAJTE ČLANKE
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
Slavica Antonić je oduvek maštala da pokrene domaću proizvodnju i prodaje proizvode napravljene od voća koje uzgajaju njeni roditelji. Rezultat te želje je „Slatka teglica“.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Komapnija Tiffany Production započela je poslovanje u Hrvatskoj otvaranjem prve franšizne radnje.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com