Pod brendom Nau u Italiji se razvija lanac optičarskih radnji u kojima se prodaju isključivo proizvodi ove robne marke. Davalac franšize želi da proširi mrežu i na tržišta Balkana.
Petak
13.02.2015.
Kompanija Nau razvila je u Italiji snažnu maloprodajnu mrežu optičarskih radnji koju čini više od 70 prodavnica. Primaoce franšize sada traže i u zemljama ovog regiona.
 

Nau je bio prvi brend u Italiji pod kojim su u isto vreme počele da se proizvode naočare i razvija lanac optičarskih radnji. Svoju maloprodajnu mrežu vrlo brzo su proširili i davanjem franšize, a prva franšizna radnja je otvorena 2006. u mestu Pordenone, samo godinu dana po osnivanju kompanije. Trenutno, širom Italije imaju 77 radnji – među njima je 30 franšiznih, a do sada se nisu širili u inostranstvu. Kompanija je, međutim, nedavno potpisala ugovore o master franšizi za teritoriju Španije i Indije, a za Franchising.rs potvrđuju da su zainteresovani i za širenje u zemljama ovog regiona.

Mario Specija, direktor za razvoj brenda u inostranstvu, kaže da su zainteresovani da pronađu lokalne partnere koji su već uključeni u franšizni biznis ili imaju iskustvo u maloprodaji i koji bi bili voljni da razvijaju njihov koncept. – Nismo definisali da li bismo dali master franšizu za sve zemlje regiona ili pojedinačno po zemljama. To isključivo zavisi od toga koliko bi potencijalni primalac master franšize mogao da garatuje pokrivenost određene oblasti – pokrajine, države ili više zemalja – kaže Specija za Franchising.rs.

Kompanija je takođe nedavno, po drugi put u svojoj istoriji, dobila nagradu vodećeg italijanskog časopisa za franšizing AZ Franchising, i to u kategoriji kompanija koje su se na tržištu izdvojile po inovacijama uvedenim u franšizni sistem.

Naočare brenda Nau karakteriše široka paleta boja kao i dizajna, a kompanija se posebno ističe brigom o životnoj sredini. Svakih 30 dana u njihove radnje stiže ograničena serija naočara, tako da je ponuda skoro uvek – jedinstvena.

Zanimljiva je i priča o nazivu brenda. Naime, Nau nema posebno značenje na italijanskom jeziku. Tvorci brenda su ga izabrali jer je kratko, lako za pamćenje i asocira na englesku reč „now“ (sad), kojom su želeli da kažu da je došlo vreme da potrošači dožive novo iskustvo.

Primaocu franšize će, prema rečima Specije, biti garantovan teritorijalni ekskluzivitet, a po prirodi master franšize, moći će da daje pojedinačne franšize trećim licima. Biće pripremljen i adekvatan biznis plan kako bi se procenila ekonomska isplativost projekta, dodaje Specija. – Kao davaoci franšize pružićemo punu podršku kroz obuku, uređenje radnje, uvođenje automatskog sistema popunjavanja asortimana, marketinških kampanja, odnosno, svih aspekata poslovanja – dodaje Specija.

Primaoci bi trebalo da obezbede prostor u prometnoj ulici ili šoping centru od najmanje 80 kvadrata. Neophodna je i bankarska garancija, a predviđene su i franšizne naknade. Franšizni ugovor se potpisuje na pet godina.


Vesna Lapčić
saradnik