18.02.2015

Biznis alhemija

Alchemy Apothecary, butik kozmetike, parfema i mirisnih sveća, posluje na dve lokacije u Beogradu. U želji da i drugima ponude priliku za zanimljiv posao – osmislili su franšizu.

Alchemy Apothecary smestila se prvo u Tržni centar Stadion na Voždovcu u Beogradu. Nedavno je otvorena i druga radnja u YU biznis centru. Iako se u ovom svojevrsnom butiku kozmetike, parfema i mirisnih sveća može pronaći više brendova, svi su u vlasništvu kompanije Alchemy koja ih je i kreirala.

Alchemy Apothecary Fot. Alchemy Natural Cosmetics

Razlikujemo se jer smo nastali sa željom da unaprednimo biznis u Srbiji, podignemo standarde odnosa sa kupcima, zaposlimo i inspirišemo ljude. Zato su okviri saradnje sa primaocima franšize etički i partnerski.

U želji da svoj uspeh podele sa drugima, te da podstaknu i inspirišu ljude da se bave originalnim i zanimljivim poslom, osmislili su franšizu Alchemy Apothecary. – Naša misija je da kreiramo lanac franšiznih radnji koje pružaju iskustvo luksuzne kupovine – kroz ambijent, personalizovan pristup kupcu i proizvode koji predstavljaju kompletna rešenja i donose konkretne promene. Od pakovanja proizvoda, do načina obraćanja kupcu, Alchemy Apothecary donosi svež, šarmantan koncept u Srbiju – mesto na kome se klijent oseća ugodno i poštovano i zato odlazi zadovoljan – kaže Nevena Predolac, direktor brendova ove kompanije, osvrćući se na ciljeve i ideju koju u svojoj biti nosi ova franšiza.

Alchemy Apothecary nudi prirodnu kozmetiku za negu kože od skupocenih ulja raznih biljaka (brend Alchemy Naturals), kolekciju od hijaluron gela (brend Venom), mirisne losione (Lilly&Spice) i mirisne sveće (Maison Rouge). Nevena Predolac kaže da različiti brendovi donose i različite kupce. – Žene, ili muškarci koji kupuju za žene, čine 95 odsto naših kupaca, različitih kupovnih moći. Postali smo i popularno mesto za kupovinu poklona. Svaki brend i svaki proizvod je prilika da povećate svoju bazu kupaca. Alchemy i Venom brendovi imaju jedinstven koncept – svaki proizvod je kompletno rešenje, traje duže i zamenjuje više običnih proizvoda.Taj ekonomični luksuz je ono što nas čini privlačnim i pristupačnim u isto vreme – objašnjava ona.

Svaka franšiza, prema njenim rečima, biće kreirana prema individualnim potrebama partnera, lokaciji i po realnim predviđanjima. – Razlikujemo se jer smo nastali sa željom da unaprednimo biznis u Srbiji, podignemo standarde odnosa sa kupcima, zaposlimo i inspirišemo ljude. Zato su okviri saradnje sa primaocima franšize etički i partnerski – kaže ona.

Primalac franšize bi dobio kompletan know-how i obuku, a kompanija će u svakom trenutku biti izvor podrške. Predolac, međutim, ističe da su otvoreni za sve ideje, savete i konstruktivna rešenja. Budući da sami proizvode ono što prodaju, mogu da, kako kaže, reaguju na potrebe kupaca i primalaca franšize, kreirajući čak i posebne proizvode.

Velike marže bi omogućile primaocima da organizuju akcije, ali i da ostvare profit. Prvo punjenje robe bi se plaćalo avansno, dok bi za ostala, valuta bila 30 dana. Primalac bi mogao sam da bira asortiman iz palete proizvoda, a davalac ističe da ne postoji ni obavezna minimalna kupovina. Primaocima bi bile obezbeđene besplatne kese i brošure uz prvu porudžbinu, a franšize bi jednako bile promovisane na zvaničnom veb-sajtu. Davalac nudi i gratis izradu profila na društvenim mrežama i dizajn promo-materijala, dok dalje vođenje društvenih mreža i veb-sajtova bi radili, kako sami kažu, po ceni koja je ispod standarda.

Prve dve franšize koje bi se priključile ovom sistemu ne bi plaćale ulaznu franšiznu naknadu. Inače, Predolac objašnjava da su formirali nekoliko paketa te da visina ulazne naknade zavisi i od toga koliko bi trajala obuka i prisustvo njihovog tima u objektu primaoca franšize.

Brend Alchemy je takođe „ušao“ i u Evropsku uniju preko slovenačke kompanije koja je postala ekskluzivni distributer za pomenuto tržište. Proizvodi se za sada distribuiraju putem on-line prodavnice, veleprodaje, ali se mogu kupiti i na različitim prigodnim događajima. – Veoma smo zadovoljni prodajom u Evropskoj uniji i na horizontu je nekoliko veoma uzbudljivih saradnji. Naš distributer iz Slovenije ima u planu da daje i franšize Alchemy Apothecary u zemljama Evropske unije – kaže Predolac.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank