Subway ima plan da do 2030. uspostavi mrežu od 100.000 restorana širom sveta.
Sreda
04.03.2015.
Subway, najveći franšizni sistem na svetu, priliku za razvoj traži i na malim tržištima. Slovačka je samo jedno u nizu.
 

Iako Slovačka spada u male evropske države, njenu veličinu ne treba nužno doživljavati kao manu, tvrdi Matej Varga, regionalni menadžer Subway-a zadužen za razvoj ovog lanca u Slovačkoj. – Subway, da podsetimo, ima vrlo ambiciozan plan da do 2030. uspostavi mrežu od 100.000 restorana širom sveta. Svesni smo da će ovom kolaču Slovačka pridodati mali broj restorana, ali u kontekstu Istočne i Srednje Evrope, može da bude jedan od glavnih igrača – ističe on.

Za Subway u Slovačkoj 2014. je bila uspešna godina. – Otvorili smo dva restorana i prodali još nekoliko franšiza, tako da tokom 2015. očekujemo snažniju ekspanziju – kaže Varga. To potvrđuju i događaji s početka ove godine kada je otvoren deseti Subway restoran u Bratislavi i prvi u Njitri. Trenutno, pod brendom Subway u Slovačkoj posluje 13 restorana. – Ta činjenica ujedno svedoči o snazi brenda i zadovoljnim primaocima naše franšize – ističe on.

Da broj otvorenih restorana i tempo širenja franšizne mreže nisu zavisili prvenstveno od veličine tržišta, slikovito pokazuje i poređenje sa Češkom, koja je, kako napominje Varga, po teritoriji i broju stanovnika bezmalo dva puta veća od Slovačke, a po tržišnim uslovima i potrošačkim navikama – vrlo slična svom susedu. Češka ima 17 Subway restorana, to jest, tek četiri restorana više od Slovačke.

Uspeh na slovačkom tržištu Varga objašnjava i određenim promenama u navikama i očekivanjima potrošača. – Savremeno doba obeležavaju konstante promene i čovek je primoran da živi brzo. Većina ljudi je takvom tempu života prilagodila i svoj način ishrane. S druge strane, potrošači danas ne traže „brzu hranu“, već zdravije alternative, koncepte koji nude obroke pripremljene od svežih sastojaka, i to određenog kvaliteta. Ovaj trend, zapravo, ide u korist Subway-u, jer je to ono što su radili svih ovih 50 godina. I dalje se drže načela da je kvalitetan proizvod najvažniji, tako da se zemičke za sendviče peku u samim restoranima, a sendviči prave pred mušterijom i sadrže veliku količinu svežeg povrća. Sa ovako postavljenim konceptom, Subway skoro da nema konkurenciju u Slovačkoj – kaže Varga.

***

Među više od 43.000 restorana, koliko američki lanac trenutno ima u 110 zemalja širom sveta, ubraja se i za sada jedini Subway restoran u ovom regionu, otvoren krajem 2013. u Ljubljani. Kompanija je, pak, prošle godine najavila da želi da otvori nove restorane u Sloveniji, ali da primaoce franšize traži i u Hrvatskoj.

Izvor: Franchising.sk

 


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.