Više radnji, više franšiza

U ovoj godini pod brendovima američke kompanije GAP Inc. biće otvoreno 35 franšiza. U prošloj godini, ostvaren je rast broja franšiznih radnji od oko 17 odsto.
Utorak
10.03.2015.
Američki modni gigant GAP Inc. nastavlja da širi maloprodajnu mrežu. Osim radnji u svom vlasništvu, kompanija namerava da poveća i broj franšiznih prodavnica.
 

U fiskalnoj 2015. kompanija GAP inc. namerava da otvori oko 115 radnji, pri čemu ne planira zatvaranja ili promenu lokacija postojećih, pokazuje nedavno objavljeni finansijski izveštaj. Kompanija, takođe, očekuje da njeni franšizni partneri otvore oko 35 radnji, dok ne očekuje da će biti zatvaranja.

Na kraju četvrtog kvartala 2014. američki modni gigant je u svojoj mreži imao 3.709 prodavnica u 50 zemalja, od čega su 429 bile franšize (nešto više od deset odsto od ukupno broja). U odnosu na 2013. kompanija je povećala broj franšiznih radnji za 54, to jest, na kraju 2013. bilo ih je 375.

Kako smo nedavno pisali, GAP je prošle godine potpisao ugovor o master franšizi za tržište Slovenije sa kompanijom Magistrat International. U međuvremenu, a po ranije najavaljenim planovima, otvorene su radnje u dva tržna centra u Ljubljani – City Park i Emporium. Od zemalja regiona, GAP je jedno vreme bio prisutan u Srbiji i Hrvatskoj. Iz Srbije se povukao 2013. 

GAP Inc. ima bogat portfolio brendova. Na ovim prostorima najprepoznatljiviji je istoimeni brend – GAP, a među ostalim brendovima kompanije nalaze se: Banana Republic, Old Navy, Piperlime, Athleta and Intermix brands. Kako se navodi u saopštenju za medije, prioritet kompanije u narednom periodu, između ostalog, biće širenje sportskog brenda Athleta, namenjenog ženama.

Prema pomenutom finansijskom izveštaju, u prošloj godini neto prodaja je porasla za dva odsto i iznosila je 16,44 milijarde dolara, a na pozitivne rezultate najviše je uticao brend Old Navy, jedan od najpopularnijih i  najperspektivnijih brendova iz portfelja kompanije.


Vesna Lapčić
saradnik