Franšiza ugađa sportistima

Ponedeljak
16.03.2015.
Slovenačka franšiza Proteini.si, maloprodaja dodataka ishrani za sportiste, uspešno je započela poslovanje u Srbiji i namerava da širi mrežu prodavnica.
 

U maloprodajnim radnjama brenda Proteini.si mogu se naći dodaci ishrani za sportiste raznih evropskih proizvođača. Artikli su svrstani u pet grupa u zavisnosti od toga za šta su namenjeni: zdrav životni stil; mršavljenje; izdržljivost i regeneracija; mišićna masa i oprema i odeća za treninge. Tvorac koncepta ovih radnji, koje se šire i putem franšize, slovenačka je kompanija ROLnet. Pokretanje franšize u Srbiji se pripremalo malo duže zbog složene procedure registracije proizvoda, ali je prva radnja konačno otvorena krajem prošle godine u Novom Sadu, da bi već druga nedavno počela sa radom u tržnom centru Stadion u Beogradu.

Potencijal za otvaranje franšizne radnje pod brendom Proteini.si postoji u svim gradovima Srbije sa više od 100.000 stanovnika.

Miroslav Pajčin, menadžer prodaje za brend Proteini.si, kaže da su jako zadovoljni dosadašnjim poslovanjem dve radnje iako su na tržištu prisutni svega nekoliko meseci. Zbog toga nameravaju da samostalno otvore još nekoliko prodavnica, ali i da zainteresovanim preduzetnicima ponude single-unit franšizu. – Ovaj posao poseduje visok potencijal i ima dobru perspektivu, budući da jača svest ljudi o značaju bavljenja sportom i važnosti zdrave ishrane – kaže Pajčin.

Dodaci ishrani koji se prodaju u ovim prodavnicama namenjeni su svim uzrastima, i koriste ih profesionalni sportisti, ali i rekreativci. Glavna ciljna grupa su, ipak, mladi od 20 do 30 godina koji treniraju. Zbog tako široko rasprostranjene ciljne grupe, Pajčin smatra da se prodavnica može otvoriti u svakom gradu sa najmanje 100.000 stanivnika.

Postoji mogućnost otvaranja radnje i u manjim mestima, ali treba imati na umu da su ovo ipak malo skuplji proizvodi. S druge strane, u svojoj kategoriji su vrlo konkurenti ukoliko se porede cena i kvalitet – objašnjava Pajčin.

Za otvaranje radnje neophodan je prostor od najmanje 40 kvadratnih metara, a iz iskustva davaoca franšize iz Slovenije, koji je već duže u poslu, pokazalo se da najbolje „prolaze“ one u tržnim centrima ili prometnim ulicama. Vrednost investicije je, prema rečima Pajčina, oko 50.000 evra. – Mi bismo svakako primaocu single-unit franšize pomogli prilikom otvaranja i opremanja lokala budući da postoje određeni standardi koji moraju da se ispoštuju. Pružili bismo mu i marketinšku podršku, i dali sve neophodne savete za dobro vođenje posla – ističe Pajčin.

Franšizne prodavnice pod brendom Proteini.si, pored Slovenije i Srbije, posluju i u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Italiji.


Vesna Lapčić
saradnik