17.03.2015

Tiha voda breg roni

​Može li dostava vode da postane uspešan biznis koji je lako proširiti i kroz franšizu? Poljski franšizni sistem Pierrot daje dobar primer.

Pod brendom Pierrot poljska kompanija PPH Pik proizvodi vodu i bezalkoholne napitke od 1991. godine. Od 2003. kompanija nudi i uslugu dostave vode na kućnu adresu, a od 2014. – daje franšizu. Za sada, imaju 5 poslovnica u svom vlasništvu, flotu od 40 kombija i sedam primalaca franšize. Franšizing se, kako kažu, pokazao kao zgodan model „distribucije“ kojim su lako mogli da pokriju tržište Poljske. Sama organizacija prodaje je, naime, franšizingu išla na ruku.

Pierrot, voda Fot. Pierrot

Kompanija je ekološki orijentisana. Pierrot vodu isključivo dostavlja u povratnoj staklenoj ambalaži.

Jedno od ključnih obeležja sistema je da Pierrot ne distribuira robu kroz klasičnu maloprodaju ili veleprodaju, što znači da se njihovi proizvodi ne mogu naći u prodavnicama široke potrošnje, niti se mogu nabavljati „na veliko“. Potrošač, stoga, robu jedino može da kupi direktno od lokalnog distributera – primaoca franšize, koji ima ekskluzivno pravo da prodaje Pierrot proizvode na određenom području i koji je, ujedno, odgovoran za organizaciju distribucije. Isporukom vode na kućnu adresu kompanija zaobilazi brojne posrednike – dobavljače, veleprodaju i prodavnice – što joj omogućuje da u isto vreme ima konkurentnu cenu za krajnjeg korisnika, s vrlo dobrim maržama za primaoce franšize.

Početna investicija iznosi nešto više od 6.500 evra, i za taj novac primalac franšize dobija 24.000 boca vode i drugih napitaka, gajbice za pakovanje i prevoz robe, reklamni materijal, kao i softver koji olakšava evidenciju korisnika i zamenu prazne ambalaže – kaže Robert Plućenjik, vlasnik kompanije PPH Pik. 

Ovom iznosu, pak, treba dodati i investiciju za nabavku transportnog vozila. Primalac franšize može da računa na podršku matične kompanije koja će pomoći da pronađu najbolje ponude za lizing vozila. – Rado ćemo podeliti svo svoje iskustvo, budući da troškove nabavke vozila u potpunosti pokriva primalac franšize. S rastom naše mreže i privlačenjem novih investitora, planiramo da uvedemo mogućnost dugoročnog najma vozila – kaže Plućenjik. 

Skladište za robu bi trebalo da bude što bliže području koje će pokrivati primalac franšize. Obično se traže lokacije na periferiji grada ili industrijskim zonama. Minimalna površina skladišta za robu i jedno vozilo je 50 kvadratnih metara, s tim što bi trebalo da ima i dovoljno veliki prostor ispred objekta, kao i opremu za istovar robe. Na početku poslovanja, sa primaocem franšize će sarađivati i tim iskusnih menadžera prodaje koji će pomoći oko pronalaženja prvih klijenata.

Obuku koju organizuje davalac franšize pokriva dva aspekta – vođenje evidencije o poslovanju (upravljanje bazom klijenata, povraćaj ambalaže, praćenje i analiza prodaje) i rad na terenu sa vozačima-prodavcima (pridobijanje i usluživanje klijenata). – Pierrot-ov sistem prodaje se može primeniti u bilo kom mestu – velikim i malim gradovima podjednako. Ipak, za najbolje rezultate, primalac franšize u obzir mora da uzme i broj stanovnika i udaljenost od drugog grada ili mesta – dodaje Plućenjik. 

Izvor: Franchising.pl
Autor: Anita Nowak
Priredila: N.B.

 

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank