Refan parfimerija i u Srbiji

Za pokretanje Refan franšize neophodan je prostor od 15 do 40 kvadratnih metara, na prometnoj lokaciji. U Srbiji trenutno posluje jedna prodavnica ovog bugarskog brenda – u Pančevu.
Ponedeljak
23.03.2015.
Brend Refan već ima na desetine franšiznih prodavnica parfema i kozmetike širom Evrope. U Srbiji je nedavno otvorena prva parfimerija ovog brenda.
 

Refan je izvorno bugarski brend, a prodavnice parfema i kozmetike pod ovim imenom mogu da se pronađu u više od 20 zemalja. Kompanija posluje i u zemljama ovog regiona – Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Albaniji, Rumuniji. Krajem prošle godine, i Srbija je dobila prvu franšiznu radnju, a otvorena je u gradu na obali Tamiša – Pančevu. Primalac franšize je Monika Paskaleva koja je rođena u Bugarskoj, ali je u grad nadomak Beograda došla sa roditeljima pre dve decenije. – Poslednjih nekoliko godina povremeno sam se vraćala u Bugarsku gde sam i videla brend Refan. Pomislila sam da bih tako nešto mogla da otvorim u Pančevu, pošto u tom gradu nije bilo slične ponude – priča ova tridesetogodišnja preduzetnica.

Monika Paskaleva je primalac single-unit franšize, ali data joj je mogućnost da kroz određeno vreme postane i primalac master franšize za teritoriju Srbije. – Za početak smo krenuli sa pojedinačnom franšizom, da vidimo kako će se posao razvijati, ali imam u planu da i sama otvaram dalje radnje i da postanem primalac master franšize. S druge strane, zainteresovani bi u ovom trenutku morali da komuniciraju sa centralom u Bugarskoj, jer ja trenutno nemam mogućnosti potpisivanja franšiznog ugovora – objašnjava trenutnu poziciju mlada preduzetnica.

Davalac franšize navodi da je za radnju potreban prostor od 15 do 40 kvadrata, s tim što Paskaleva kaže da je najidealnije da ima od 20 do 30 kvadrata. Izlog parfimerije mora da ima tri kvadratna metra i poželjno je da bude u prometnoj ulici. – Obavezna porudžbina robe iznosi minimalno 2.000 evra. Franšizne naknade ne postoje, ali su primaoci u obavezi da od davaoca franšize kupe amfore u kojima se čuvaju parfemi. Ukoliko se jednog dana raskine franšizni ugovor, primaoci su u obavezi  da ih vrate, pošto ih je Refan zaštitio kao intelektualnu svojinu. Iz tih amfora parfemi se sipaju u bočice od deset do 125 mililitara – objašnjava Paskaleva.

Prodavnica Refan radi od kraja prošle godine, a Paskaleva kaže da su ljudi u Pančevu još uvek prilično nepoverljivi. – Teško im je da naprave prvi korak, ali niko ko je ušao u radnju nije otišao praznih ruku i svi se uglavnom vrate – kaže ona.

Prodajom još uvek, kako kaže, nije zadovoljna, ali je svesna da je Refan novi brend na srpskom tržištu. – Iako kompanija ima nekoliko stotina radnji širom Evrope, ovde nisu poznati. Važno je da što više ljudi proba proizvod, jer onda znam da će ga preporučiti, a parfemi su zaista kvalitetni i većina je na prirodnoj bazi – ističe ona.

U prodavnicama Refan prodaju se parfemi na točenje. Drugi segment proizvoda čine glicerinski sapuni na meru pravljeni na prirodnoj bazi, a treći je kozmetika – kreme za lice, maske, pilinzi, losioni za ruke... Kompanija ima više od 600 različitih proizvoda, a nešto više od trećine čine parfemi. – Teško je u jednu radnju smestiti sve proizvode, pa tako u mojoj, na primer, postoji 90 parfema iako ih postoji više od 200 u ponudi Refana. Naravno, davalac franšize sugeriše za početak koji asortiman da se izabere, odnosno, sa čim bi bilo najbolje krenuti – kaže Paskaleva.

Ona dodaje da postoji mogućnost i onlajn kupovine, kao i veleprodaje, pri čemu bi proizvodi mogli da se nabavljaju bilo od nje, bilo direktno iz Bugarske.

Kompanija Refan proizvodi i prodaje parfeme i kozmetiku više od 25 godina. Poznatu bugarsku kompaniju osnovao je Stefan Popov koji je osmislio i naziv brenda koristeći početna slova imena svoje supruge Reni i poslednja slova sopstvenog imena – Stefan. Posao trenutno vodi Stefanov sin Anguel Popov koji je posao modernizovao i razvio ga širom sveta, navodi  se na zvaničnom sajtu kompanije. 


Vesna Lapčić
saradnik
/2/
POGLEDAJTE VIŠE