Promene za jačanje pozicije
Jedna od najpoznatijih franšiza u oblasti hemijskog čišćenja u Evropi, francuski 5àSec, poslovanje u Srbiji je započeo sredinom 2012. Nosilac master franšize za ovo tržište, ali i tržišta Rumunije, Slovenije i Hrvatske, jeste kiparska kompanija Dry cleaning services. Iako je na početku najavljena snažna ekspanzija, kao i širenje u regionu, 5àSec sa zada posluje samo u Beogradu, i to na četiri lokacije. Poslednja radnja je nedavno otvorena u Airport City-ju u okviru objekta Shop&Go, jednom od trgovinskih formata Delhaize grupe. Novom radnjom mreža se, međutim, nije proširila, budući da je 5àSec koji je 2013. otvoren u trgovinskom objektu Tempo na Adi u međuvremenu prestao sa radom.
Promene u sedištu
Inače, krajem prošle godine objavljeno je da se finalizuje prodaja matične kompanije, te da će 5àSec preći u ruke tri investiciona fonda – Rive Private Investment, Capzanine i IFE Mezzanine. Plan ova tri fonda je da u matičnu kompaniju „ubrizga“ 10 miliona evra koji bi omogućili dostizanje novih ciljeva. Među tri glavna prioriteta postavljeni su: povećanje broja radnji na tradicionalnim tržištima ove kompanije, zatim rast na B2B tržištu, odnosno, veća saradnja sa pravnim licima (u ovoj oblasti, kako se navodi, poslovanje je jako dobro razvijeno u Švajcarskoj) i nastavak širenja internacionalne franšizne mreže s ciljem da se svake godine uđe u dve nove zemlje.
Eric Philippon, partner u fondu River Private Investment, povodom preuzimanja Grupe 5àSec, rekao je da se kompanija pokazala otpornom na krizu uprkos rekordnom padu potrošnje poslednjih godina, što je jedan od faktora koji ih je privukao u grupu. – Cilj je da se kompanija fokusira na zemlje u kojima je već prisutna i da se unapredi i proširi spektar usluga koje nudi – rekao je Philippon.
5àsec je nastao 1968. godine. Danas važi za najveći lanac na svetu u oblasti nege tekstila. Trenutno, ima više od 1.900 radnji širom sveta koje generišu 300 miliona evra prihoda.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Šta je ključno za opstanak licenciranih magazina u regionu? Kako biraju licence i kakva je budućnost ovakvih izdanja, otkriva Robert Čoban, predsednik Color Press Group-a
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...