03.04.2015

Snaga brenda jača franšizu

U Hrvatskoj se uskoro očekuje otvaranje pete franšizne prodavnice Proteini.si, i to u Zagrebu.

Slovenački lanac Proteini.si, maloprodaja dodataka ishrani za sportiste, uspešno širi franšizu u regionu. U Hrvatskoj je prva radnja otvorena sredinom 2013. godine u Zagrebu. Primalac master franšize je kompanija Proteini d.o.o. koja je do sada otvorila četiri prodavnice. Tako, pored Zagreba, pod ovim brendom posluju i radnje u Osijeku, Splitu i Rijeci. Naredni objekat će, prema rečima Damira Pungartnika, direktora kompanije Proteini, biti otvoren za nekoliko meseci u Zagrebu. Cilj je da se, kako kaže, pokriju svi gradovi po glavnim regionima.

Proteini.si, Zagreb Fot. Proteini.si

​Pod brendom Proteini.si u Hrvatskoj trenutno posluju četiri maloprodajna objekta – u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Rijeci, a očekuje se otvaranje još jedne franšize u Zagrebu.

On dodaje da postoji mogućnost davanja pojedinačne (single-unit) franšize, ali da do sada nisu naišli na primaoce koji bi mogli da zadovolje stroge standarde na kojima ovaj sistem insistira. – Najveći problem je nedostatak finansija i nerazumevanje franšizinga kao modela poslovanja. Mnogi ne razumeju zbog čega, na primer, moraju da budu postavljene baš određene police koje imaju svoju cenu, pa nailazimo na pitanja da li mogu da se stave neke druge i slično. Kad predstavimo sistem zainteresovanima, oni su oduševljeni, ali kad se dođe do priče o investicionim potencijalima, pregovori zastanu – objašnjava Pungartnik zbog čega su do sada isključivo sami širili franšiznu mrežu.

Pungartnik ističe da je za prodaju ove vrste proizvoda, a posebno dodataka ishrani iz segmenta zdrav životni stil, izuzetno važan – lokalni marketing. U tom smislu single-unit franšize bi bile idealne. – U Sloveniji, odakle brend i potiče, franšizna mreža se upravo tako razvija. No, u Hrvatskoj je, prema dosadašnjem iskustvu, teško naći dobre primaoce. Mentalitet se razlikuje ne samo od zemlje do zemlje, već i od regiona do regiona. Jako je teško raditi sa nekim ko nema viziju – ističe on.

Zahvaljujući dobroj marketinškoj strategiji, koja je posebno intenzivna u poslednje tri godine, prodavnice koje se otvaraju u Hrvatskoj, prema njegovim rečima, vrlo brzo počinju dobro da posluju. Brend je već postao prepoznatljiv među stanovništvom.

Podrška koju dobijaju od davaoca franšize je izuzetno značajna budući da primalac praktično, nakon zajedničkog izbora lokacije, objekat dobija po principu „ključ u ruke“, to jest, potpuno opremljen. Pored toga, davalac franšize zahvaljujući svom desetogodišnjem iskustvu zna jako dobro kako se roba unutar radnje pozicionira da bi se ostvario što bolji promet. Pored toga, primalac dobija gotova dizajnerska rešenja za marketinške materijale, menadžment i radnici prolaze temeljnu obuku, dok prodavnice posećuje supervizor koji se trudi da savetima unapredi poslovanje.

Najveća prednost poslovanja u ovom franšiznom sistemu upravo se ogleda u podršci koju dobijamo za marketing i u snazi brenda. Gotovo da nema gubljenja vremena na neke stvari koje nisu u vezi sa osnovnim biznisom – naglašava on.

U prodavnicama Proteini.si postoji pet grupa proizvoda u zavisnosti od toga za šta su namenjeni: zdrav životni stil; mršavljenje; izdržljivost i regeneracija; mišićna masa i oprema i odeća za treninge. I dok se u Zagrebu bolje prodaju oni iz segmenta zdravog života, dotle u Osijeku, na primer, bolje „idu“ oni za mišićnu masu. – Potražnja se zaista razlikuje po regionima i zavisi od toga koliko su ljudi informisani i koliko prate trendove – kaže Pungartnik.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank