Prilika se smeši preduzetnima

U idealnom slučaju, primalac master franšize treba da ima dovoljno finansija, široku mrežu kontakata, marketinške veštine, da poznaje lokalno tržište. Naravno da se to skoro nikad ne događa u stvarnosti...zato i ne postoje nikakvi stogi zahtevi jer, pre svega, verujemo u rad i saradnju.
Ponedeljak
20.04.2015.
Kako su razvili franšizu salona za izbeljivanje zuba, gde traže nove partnere i šta očekuju od svojih primalaca franšize, govori Edina Šebek iz kompanije Smile Partner
 

Za nešto više od godinu dana mađarska kompanija Smile Partner razvila je mrežu sa više od pedeset uslužnih jedinica za izbeljivanje zuba – Smilepoint. Kako kažu, bio je to samo prvi korak u ekspanziji, budući da kompanija planira da proširi posao i na susedna tržišta – Hrvatsku, Srbiju i Sloveniju. Kakvo je stanje na matičnom tržištu, kakvi su dalji planovi razvoja i šta očekuju od svojih primalaca franšize, reći će nam direktorka prodaje Edina Šebek.

Kada je nastao Smilepoint? Kada ste počeli da dajete franšize u Mađarskoj?

Smilepoint, kao brend salona za izbeljivanje zuba, nastao je 2013, odmah po osnivanju kompanije Smile Partner. Vrlo brzo smo počeli i da dajemo franšize, jer smo već imali 18 partnera koji su kupovali naše proizvode. Shvatili smo, zapravo, da postoji izuzetno velika potražnja za ovom vrstom tretmana na tržištu. Trenutno, imamo više od 50 franšiznih jedinica u Mađarskoj.

Kakvo je stanje u segmentu izbeljivanja zuba u Mađarskoj? Šta su aktuelni trendovi?

Postoji nekoliko opcija – ljudi ili sami kupuju proizvode za izbeljivanje zuba, posećuju kozmetičke salone koji pružaju ovu uslugu ili odlaze kod stomatologa. Naravno, cena, kvalitet i učinak se znatno razlikuju. Kada je prvi Smilepoint salon otvorio vrata, možemo reći da je postojala osnovna niša za ovu vrstu usluge. Najnoviji trend je da se teži zdravim, prirodnijim i manje agresivnim tretmanima izbeljivanja. Naravno da većina potrošača želi bezbedan tretman, a preko interneta i drugih marketinških kanala, danas svako može da pronađe koncept koji upravo to nudi!

Smilepoint je vrlo brzo dobio i franšizne poslovnice u inostranstvu. Gde su otvoreni prvi saloni i kakav cilj imate na inostranim tržištima?

U današnjem svetu, a posebno u svetu preduzetnika, sve se odvija mnogo bržim tempom. U ovom trenutku, prisutni smo u Danskoj, Slovačkoj, Češkoj i Rumuniji. Cilj je da na svakom od tržišta pronađemo adekvatne partnere koji će znati da predstave koncept, između ostalog, i tako što će raditi na podizanju svesti o prevenciji i neophodnosti oralne higijene.

Zainteresovani ste da pronađete primaoce master franšize u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji. Šta se očekuje od potencijalnih partnera?

Ne postoje nikakvi stogi zahtevi, uklesani u kamen, jer, pre svega, verujemo u rad i saradnju. Naravno, primalac master franšize treba da ima određenu količinu kapitala da bi uopšte mogli da pričamo o partnerstvu, ali, primera radi, imali smo partnera koji je postupno, korak po korak, postao primalac master franšize. Uložio je mnogo manje kapitala, ali dosta rada. U idealnom slučaju, primalac master franšize treba da ima dovoljno finansija, široku mrežu kontakata, marketinške veštine, da poznaje lokalno tržište. Naravno da se to skoro nikad ne događa u stvarnosti, ali naš tim uživa u izazovima.