04.05.2015

Matematika u franšizi

Prve franšize Škole matematike 2plus2 biće ove godine otvorene i u Hrvatskoj.

Za razliku od modnih i ugostiteljskih franšiza, u oblasti obrazovanja mali je broj koncepata koji su poznati i dostupni širom sveta. Jedan od svetlih izuzetaka je svakako škola engleskog jezika Helen Doron, koja, između ostalog, edukativne centre ima i u (svim) zemljama ovog regiona. Međutim, Škola matematike 2plus2 iz Poljske takođe želi da promeni ovo stanje – iako se radi o relativno mladom franšiznom sistemu, škola je do sada otvorila franšize u Ukrajini, Češkoj, Kazahstanu i Srbiji. Ono što je omogućilo širenje na inostrana tržišta jesu delotvorna metodologija nastave i – prilično niske investicije za pokretanje posla, kaže Marćin Krušinjski, direktor kompanije 2BLC, zadužen za razvoj franšizne mreže.

Škola matematike 2plus2 Fot. Škola matematike 2plus2

Škola matematike 2plus2 samo u Poljskoj ima 55 poslovnica, a u poslednje dve godine primaoce franšize traži i u drugim zemljama Srednje i Istočne Evrope.

– Radili smo na stvaranju platforme za razmenu iskustava, koja nam je pomogla da se nastavni programi unaprede na nivou cele mreže. Razgovarali smo o kvalitetu nastave, razmenili mišljenja i usvojili najbolje predloge. Što se franšiznog sistema tiče, naš poslovni model se može nazvati „mekom franšizom“, budući da primaoci franšize dobijaju „prostor“ za razvoj sopstvenih ideja – kaže Krušinjski.

Škola matematike bi, prema prvim najavama, franšize trebalo da dobije i u Hrvatskoj. Vlasnici koncepta su, naime, već u pregovorima sa dva zainteresovana preduzetnika. Za sada se zna da će prva škola biti otvorena u Zagrebu, a druga na Jadranu.

Inače, Škola matematike 2plus2 samo u Poljskoj ima 55 poslovnica. Odnedavno su, pak, počeli da razvijaju i drugi koncept – školu informatike (Cyfrowa Akademia) koja već ima 15 centara. Marćin Krušinjski kaže da se dva koncepta vrlo dobro nadopunjuju. Između ostalog, i zbog toga što predavači koji tokom letnjeg raspusta nemaju previše posla u školi matematike, dobijaju priliku da rade sa decom u školama informatike. – Poznavanje informatike, rad i programiranje na računaru spadaju u jednu od najbrže rastućih potreba savremenog doba. U tome vidimo svoju šansu. Svakako i za razvoj nove franšize – naglašava Krušinjski.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank