Spas u franšizingu

Kako je prethodnih meseci najavljivano, a početkom ovog i konačno obelodanjeno, McDonald's je usvojio plan koji bi trebalo da reši gorući problem kompanije – konstantni pad prodaje i profita, naročito na matičnom tržištu. Ključna strategija, prema zvaničnom saopštenju, biće refranšizing. Praktično, to znači da će McDonald's ići na povećanje broja restorana koji posluju pod franšizom. Zanimljivo je da, u ovom trenutku, već 81 posto McDonald's-ovih restorana vode primaoci franšize. Prema najnovijem planu, pak, do kraja 2018. taj udeo bi trebalo da se poveća do 90 posto.
– Nijedan biznis niti brend nemaju bogomdano pravo na uspeh, a stvarnost je da su naši rezultati u poslednje vreme bili vrlo slabi. Cifre ne lažu... – izjavio je novi izvršni direktor McDonald's-a Stiv Isterbruk, predstavljajući novu strategiju razvoja. – Za nas je moć franšizinga oslobađajuća i neverovatno važna za dalje poslovanje – dodao je Isterbruk.
Tako će u naredne tri godine 3.500 lokacija, kojima sada upravlja kompanija, preći u ruke primalaca franšize. Prema procenama, „prevođenje“ dodatnog broja restorana u franšizing trebalo bi da pomogne kompaniji da ostvari oko 300 miliona dolara uštede na opštim i administrativnim troškovima poslovanja, budući da veliki deo investicija u lokale i zaposlene prelazi na račun primaoca franšize.
Inače, dodatni ili potpuni franšizing nije nepoznata strategija, naročito među velikim lancima brze hrane koji se bore sa istim problemom. Osim smanjenja troškova poslovanja, lanci na ovaj način računaju i na brz priliv gotovog novca – od prodaje franšize i naplaćivanja redovne franšizne naknade.
Jedan od finansijski najuspešnijih primera je svakako potez Burger Kinga koji je početkom 2014. okončao prevođenje skoro svih svojih restorana u franšizing. U poređenju sa stanjem iz prethodne, 2013. godine, neto profit Burger Kinga porastao je 99 posto. U ovom trenutku, Burger King ne mora da proda nijedan restoran, posluje vrlo dobro, što potvrđuje i podatak da je prodaja u prvom kvartalu 2015. bila veća 4,6 posto.
Refranšizing bi svakako mogao da bude dobar način da McDonald's obezbedi priliv kapitala u svoju kasu. U američkim medijima, međutim, ubrzo posle zvaničnog saopštenja, javile su se i prve sumnje – najviše zbog toga što primaoci McDonald's-ove franšize u Americi i nisu preterano zadovoljni odnosom sa kompanijom. Kako se može zaključiti iz pisanja američkih medija, proces refranšizinga na matičnom tržištu ići se verovatno mnogo teže nego što se u McDonald's-u nadaju.
POGLEDAJTE ČLANKE

Ivan Ivanišević je oduvek sanjao da pokrene svoj posao, ali i da bude kuvar. Uz franšizu Sushi by A’s – ostvario je oba sna.
Tijana Radulović je pre deset godina osnovala firmu Tintolino Family, radionicu za proizvodnju kolača i torti. Danas, osim radionice, vodi i dve poslastičarnice Dolce by Tintolino u Beogradu.
Easy Beer i Easy Wine su jednostavni, inovativni i profitabilni koncepti – kaže Juris Roganovs, franšizni menadžer ovih ugostiteljskih franšiza iz Letonije. S kim bi da podele tajnu uspeha?
Okupljanja na kojima primaoci franšize dobijaju priliku da razmene iskustva, razgovaraju o problemima ili novim idejama spadaju u dobru praksu franšiznog odnosa. Suhi by A’s upravo daje dobar primer.
Prema broju restorana, Taco Bell je najmanji brend korporacije YUM! Brands, koji poslednjih godina, međutim, generiše najveći profit.
NAJČITANIJE

U Hrvatskoj trenutno radi jedan Berlitz centar stranih jezika za decu i odrasle i to u Zagrebu. Potreba za širenjem franšizne mreže postoji, što pokazuje i broj onih koji žele da uče po ovoj metodi, čak i online.
Taksi prevoznik Cammeo, koji je svoju franšiznu mrežu do sada razvijao u Hrvatskoj i Sloveniji, počinje u aprilu poslovanje u Beogradu.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj know-how i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Ako vodite mali biznis koji se lako može „replicirati“, franšizing je idealan način za širenje poslovanja. Šta su, međutim, osnovni preduslovi za razvoj uspešne franšize?
Kada je otvorio kafić, Matej Poljanu je imao svega 20 godina. Da bi ispunio svoj san, morao je štošta da promeni u životu.
POPULARNO NA FORUMU
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Poštovani Saša, Surf'n'Fries, nažalost, još uvek ne posluje u Srbiji. Da imaju nameru i da traže primaoce franšize, pisali smo više puta. Preporučujemo da pročitate...
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...
Fetućinima do slave
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...
Pink Panter širi mrežu
Molim vas javite mi se zainteresovana sam za saradnju. mob. 0649708795 Milena