Dobit zahvaljujući partnerima

Partnere, pre svega, tražimo „među svojim redovima“, ali isto tako, trudimo se da dobro procenimo kome prepuštamo radnju. Iako postoje zainteresovani širom Srbije za otvaranje novih objekata, za sada ćemo proširivati maloprodajnu mrežu samo ukoliko procenimo da bi otvaranje neke franšize bilo korisno.
Dragomir Stanković
Sreda
13.05.2015.
Lanac maloprodajnih objekata „Trafika“ je prošle godine odlučio da svoje objekte prepusti franšiznim partnerima. Taj proces bi trebalo da se završi do kraja ove godine.
 

Maloprodajni lanac „Trafika“ je prošle godine odlučio da sve svoje objekte prepusti franšiznim partnerima. Prvi je prešao na franšizno poslovanje u septembru prošle godine, a danas, od 29 radnji 11 su franšize.
Dragomir Stanković, glavni koordinator u kompaniji Grafart, koja je vlasnik lanca „Trafika“, kaže da su prezadovoljni radom svojih partnera, te da im je osnovni cilj da do kraja godine i preostale radnje pređu na ovaj način poslovanja. – U sedam partnerskih radnji ostvaren je rast prometa od 45 odsto ako uporedimo  trenutno poslovanje sa istim periodom prošle godine – što dovoljno govori u prilog franšizingu. S druge strane, preostali objekti, koji su još uvek u našem vlasništvu, imali su u proseku rast prometa od tri odsto, što znači da realnog rasta nije ni bilo, budući da je stopa inflacije bila veća od ta tri procenta.Takođe,  na obostrano zadovoljstvo, porasla je i dobit – kaže on.

Partneri, prema njegovim rečima, budući da sada „rade i za sebe“, jako vode računa o svakom detalju, što im omogućava da smanje nepotrebne troškove. – Ilustrovao bih to sa nekoliko zanimljivih podataka. Naime, u zimskom periodu, kada raste potrošnja struje, franšiznim radnjama su stizali upola manji računi u odnosu na prethodnu zimu kada su poslovali pod našim okriljem. Razlog je jednostavan – isključivali su frižidere kad nije bilo potrebe da rade, vodili su računa o grejanju i slično. Drugi primer je takođe ilustrativan. Potrošnja fiskalne trake je pala u proseku 30 odsto, a kao što sam pomenuo, promet je rastao, kao i broj kupaca. Ranije bi radnici bacali traku kad bude pri kraju, sada je koriste do „kartona“ – objašnjava Stanković.

Uz to dodaje da su radnje jako uredne, roba nikad ne nedostaje jer se partneri pažljivo staraju o zalihama. – Partneri su zadovoljniji svojom zaradam, a zadovoljni smo i mi – kaže Stanković.

Do sada su partnere uglavnom pronalazili među svojim radnicima. Oni su, prema rečima Stankovića, najbolji kandidati jer poznaju kompaniju, komšiluk, posao. – Primarno je da primaoce franšize za postojeće objekte nađemo „među svojim redovima“, ali isto tako, trudimo se da dobro procenimo kome prepuštamo radnju. Iako postoje zainteresovani širom Srbije za otvaranje novih objekata, za sada ćemo proširivati maloprodajnu mrežu samo ukoliko procenimo da bi otvaranje neke franšize bilo korisno – objašnjava on.

Pored toga, kao davaoci franšize trude se da svojim partnerima omoguće i dodatni izvor zarade. Nedavno su uveli uslugu „Paket na Trafici“ za potrošače koji u svojoj blizini nemaju poštu ili koji žele da uz jednostavniju proceduru, bez čekanja u redu – predaju paket. Paket poslat preko „Trafike“ stiže do primaoca u roku od 24 sata. Kako najavljuju, u drugoj fazi projekta, potrošači će moći i da preuzimaju pakete u „Trafici“.


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?