Hrvatski franšizni lanac „Kuća zelenog čaja“ stigao je i u Srbiju. Prva franšiza je otvorena u Novom Sadu.
Petak
15.05.2015.
Nedavno je u Novom Sadu otvorena prva franšiza „Kuće zelenog čaja“, kompanije koja već deset godina uspešno posluje na tržištu Hrvatske.
 

Zdravko Patačko je bio stalni kupac u zagrebačkoj prodavnici „Kuće zelenog čaja“ mnogo pre nego što je pomislio da će i sam početi da prodaje čajeve. U to vreme živeo je i studirao u glavnom gradu Hrvatske, a „Kuća zelenog čaja“ je bila nezaobilazna „stanica“, budući da je ljubitelj ovog toplog napitka. – Gde god bih putovao, Nemačku, Sloveniju i druge zemlje, tražio sam i kupovao kvalitetne čajeve kao ove koji se prodaju u „Kući zelenog čaja“. Postao sam pravi zaljubljenik u čajeve, a tom ljubavlju sam „zarazio“ i svoju suprugu –priča Patačko. 

 Kada sam došao u Novi Sad, nisam mogao da pronađem tako kvalitetne čajeve, iako se u mnogim prodavnicama zdrave hrane prodaju čajevi u rinfuzi. Često sam i sam razmišljao da otvorim prodavnicu. Onda sam na sajtu Franchising.rs video da „Kuća zelenog čaja“ daje franšize i odlučio sam da te izvrsne čajeve „dovedem“ u Srbiju – objašnjava Patačko kako je prvi put u životu postao preduzetnik i dodaje: – Supruga i ja imamo svoje stalne poslove. Ovo je naš prvi privatni posao koji je, za sada, neka vrsta dodatnog posla.

Tako je, pre nešto više od dva meseca, otvorena prva franšizna radnja „Kuće zelenog čaja“ u Srbiji (u tržnom centru Big u Novom Sadu). Reč je, zapravo, o štandu, ili kako Patačko voli da kaže – „kućici“ zelenog čaja. Proizvode nabavljaju isključivo od davaoca franšize koji ih, s obzirom na to da su na početku poslovanja, savetuju i po pitanju asortimana. A saveti u tom pogledu su sigurno dragoceni pošto se na njihovim policama nalazi više od 100 vrsta čajeva iz Kine, Japana, Afrike, Indije, Južne Amerike.

Za ova dva meseca, koliko radimo, shvatio sam da postoji interesovanje ljudi za kvalitetne čajeve u rinfuzi. Tačno je da se u našoj zemlji pije mnogo kafe, ali je sve više onih koji radije biraju čajeve. Ljudi se informišu, znaju sve više o dobrobiti čajeva, okreću se zdravom načinu života i zanimljivo je da su, pored muškaraca i žena, srednje dobi i starijih, naši potrošači i mladi, što me je naročito obradovalo – kaže Patačko.

On veruje da će se takav trend nastaviti i da će se potrošnja čaja u Srbiji povećavati, pre svega, zbog sve veće brige o načinu života i informisanosti o pozitivnim efektima ovog napitka.

Patačko kaže da su potpisali ugovor samo za pojedinačnu franšizu, ali da sa davaocima postoji načelni dogovor da razvoj posla u Srbiji radi njegova firma. – Za početak smo se dogovorili da ćemo mi biti distributeri robe ukoliko neko bude zainteresovan za kupovinu. Mislim da ćemo početi sa veleprodajom jer su nas već zvale prodavnice zdrave hrane i restorani koji su zainteresovani da od nas kupuju čajeve. Pored toga, i sami želimo da otvorimo još neko prodajno mesto, a sigurno postoji prostor i za razvoj franšizne mreže – kaže on.


Vesna Lapčić
saradnik