Pod franšizom, ne samo što radite pod okriljem dokazanog brenda, već koristite sve prednosti dobro ustrojenog koncepta – pomoć po svim pitanjima poslovanja, mogućnost obuke i stalne inovacije. Mi smo to svakako dobili uz Naturhouse.
Miroslav i Adina Alferi, primaoci Naturhouse franšize u Češkoj
Utorak
26.05.2015.
Španski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ovog regiona. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja srednje Evrope. Češka je jedna od njih.
 

Španski lanac Naturhouse, specijalizovan za dijetetiku i prodaju dijetetskih preparata, najuspešniji je evropski franšizni sistem u ovoj branši. To, između ostalog, potvrđuje i broj franšiznih podružnica – više od 2.000 Naturhouse centara može se pronaći u 27 zemalja, širom sveta. Među evropskim tržištima, španski sistem najrazvijeniju mrežu franšiza ima u zemljama srednje Evrope – Poljskoj i Češkoj. Dalje širenje mreže trebalo bi da obuhvati i druge zemlje ovog dela Evrope – primaoce master franšize Naturhouse već traži i u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji.

Dobra iskustva

Samo u Češkoj, pod brendom Naturhouse posluje 71 centar – deset centara vodi primalac master franšize, koji je zadužen – i zaslužan – za razvoj mreže na tržištu Češke. Ostali centri se nalaze u rukama pojedinačnih primalaca franšize.

Miroslav i Adina Alferi su se, kao partneri u životu i poslu, našli među njima.

Ovaj bračni par, naime, već tri godine vodi dva Naturhouse centra – jedan u Pragu, drugi u mestu Kladno. Kako kažu, vrlo su zadovoljni i dan-danas rade sa velikim entuzijazmom. Miroslav je zadužen za poslovanje centara, Adina radi kao dijetetičar u jednom od njih. – Pre nego što sam kupio Naturhouse franšizu, radio sam kao finansijski savetnik, tako da mi svet preduzetništva nije bio stran. Drago mi je što sam se na kraju i sam odlučio za „korak više“. Sada sam sam svoj gazda – kaže Miroslav Alferi.

Uz malu pomoć prijatelja

Sa franšizingom i poslovanjem pod brendom Naturhouse upoznali su se preko svog prijatelja, koji je i sam bio primalac ove franšize i vodio dva centra. – Razmišljao sam o raznim mogućnostima za pokretanje posla – tražio sam nešto što bi mogla da radi i moja supruga, jer nije želela da se vrati na svoj stari posao. Nijedno od nas, zapravo, nije želelo da radi negde kao „zaposleni“ – priča Miroslav Alferi i objašnjava da je u to vreme njegova supruga bila na porodiljskom odsustvu.

Kada su čuli za Naturhouse, naročito ih je privuklo to što se primaocima franšize nudio odličan poslovni koncept sa relativno malim investicijama. Nakon što je obišao poslovnicu svog prijatelja u Teplicama, Miroslav Alferi je odlučio da kupi franšizu i otvori Naturhouse centar, takođe van Praga.

Nije sve ipak bilo kako su planirali.

Za pokretanje posla, Prag je bio veliki izazov – trebalo je imati mnogo više kapitala, biti spreman za veće troškove i izuzetno jaku konkurenciju. Alferi je razmišljao da bi ovakva vrsta nutricionističkog centra, sa savetovalištem i prodajom suplemenata na jednom mestu, bila novina i osveženje u ponudi manjeg grada, i samim tim, dala vrlo dobre rezultate. Međutim, već na prvom sastanku, primalac master franšize Jan Gonda ponudio mu je lokaciju u Pragu.

Lokacija je bila odlična, znao sam da je fluktuacija ljudi u tom delu grada zaista velika. Iako lokal još uvek nije bio uređen niti opremljen, ipak sam pristao na to – priča Alferi kako je sve počelo.

Prvi centar – od nule

Prvi Naturhouse centar otvorio je 2012. u Pragu. Alferi kaže da je sve uradio sam, od zidova do poda.
Međutim, uživao sam u tome, jer sam ipak sve radio za sebe. Veliku podršku smo dobili i iz sedišta kompanije, odnosno, od primaoca master franšize. Pomogao nam je oko nabavke nameštaja i robe, učestvovao u odabiru osoblja, dobijanju potrebnih dozvola, raspoređivanju i izlaganju proizvoda – navodi šta je sve obeležilo početak poslovanja.

Nije bilo lako pronaći dobre radnike. Moja supruga se obučila da radi kao dijetetičar, što me je obradovalo, jer smo tako zajedno učili i razvijali posao –  dodaje Alferi.

Pre nego što se upustila u zajednički poslovni poduhvat sa suprugom, Adina Alferi je bila direktor regionalnog ogranka jedne finansijske institucije i, kako kaže, posao je bio veoma stresan. Rad u Naturhouse-u je, međutim, ispunjava.

Zaista sam srećna što mogu da pomognem ljudima koji žele da smršaju. Trudimo se da sa svakim od njih uspostavimo poseban odnos, pun poverenja, i oni nam, naravno, vraćaju na isti način. Mi ćemo im pomoći najbolje što možemo da bi, na kraju, svako od njih bio i – zadovoljan klijent – kaže ona i izričito naglašava da do sada nisu imali nezadovoljnih klijenata. – Ako bi i postojala osoba koja nije zadovoljna našim uslugama, to bi značilo da se nije pridržavala preroručenog tretmana – kaže Adina.

Pomoć i podrška presudni

Drugi Naturhouse centar nisu morali da grade „od nule“, budući da su već opremljen lokal preuzeli 2013. Ta podružnica se nalazi u Kladnu, gradu sa oko 70.000 stanovnika, koji je od Praga udaljen oko 25km.
Alferi kaže da mu je franšizing promenio život. – Imali smo mnogo sreće, pre svega, da sarađujemo i da se oslonimo na primaoca master franšize koji nije isključivo jurio sopstveni profit. Naprotiv, on svoje pojedinačne primaoce franšize doživljava kao ravnopravne partnere, što je presudno za razvoj franšizne mreže. Praksa to već dokazuje – iskren je Alferi.

Onima koji razmišljaju da uplove u preduzetništvo, Alferi može samo da preporuči kupovinu franšize, naročito onima koji nemaju previše kapitala ili mogućnosti za razvoj posla. – Pod franšizom, ne samo što radite pod okriljem dokazanog brenda, već koristite sve prednosti dobro ustrojenog koncepta – pomoć po svim pitanjima poslovanja, mogućnost obuke i stalne inovacije. Mi smo to svakako dobili uz Naturhouse – zaključuje Alferi.

Izvor: Franchising.cz
Priredila:


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?