02.06.2015

Uspešni u jakoj konkurenciji

Đura Šešlija, vlasnik kompanije Pro Domo System, prvi je primalac Garinello franšize. Do danas je ostao jedan od najuspešnijih.

Saradnju sa modnim brendom Garinello Đura Šešlija je započeo pre svega zahvaljujući prijateljstvu sa vlasnikom pomenutog brenda. Presudnu ulogu je, kako ističe, ipak odigralo to što je brend Garinello imao dugu tradiciju, budući da je proizvodnja postojala već dvadesetak godina, a kvalitet košulja – po čemu je ovaj brend najpoznatiji – nije bio upitan. – U to vreme, 2007. ja sam već bio u privatnom biznisu –  trgovini – a tim Garinella je ujedno odlučio da snažnije razvija maloprodaju. Pošto smo se dugo poznavali, zaista sam verovao da zajedno možemo da napravimo uspešnu priču – započinje priču o samim počecima Šešlija.

Garinello, kolekcija Fot. Garinello

Najvažnije je da je poslovni odnos pošten i da su uslovi saradnje odlični. Iznad svega, važno je što su Garinello košulje izuzetno kvalitetne i mislim da trenutno nemaju konkurenciju na tržištu u Srbiji.
Đura Šešlija

Njegova kompanija Pro Domo System postala je prvi primalac Garinello franšize. Na samom početku radnje su bile otvarane u raznim manjim tržnim centrima, ali nisu zabeležile veći uspeh. Prva uspešna franšiza otvorena je u Ušće Shopping centru u Beogradu 2009. Pored te monobrend radnje, koja uspešno radi i danas, Šešlija je vlasnik i multibrend radnje pod nazivom Concept u tržnom centru Delta City i Robnoj kući Beograd u Zemunu u kojima se prodaje Garinello. – Brend se u međuvremenu jako razvio. Sa jačanjem i razvojem Ušće Shopping centra mogli bismo reći da je rasla i prepoznatljivost samog brenda. Ilustrativan je podatak da su nakon godinu i po dana od početka poslovanja tog tržnog centra svi maloprodajni objekti, pa i mi, zabeležili snažan rast prodaje – kaže Šešlija.

Saradnjom sa davaocem franšize je jako zadovoljan, pa već zajedno „kuju“ planove za otvaranje franšize u inostranstvu. – Najvažnije je da je poslovni odnos pošten, a mogu da kažem i da su uslovi saradnje odlični. Iznad svega, važno je što su Garinello košulje, koje su ipak najzastupljenije u asortimanu ovog brenda, izuzetno kvalitetne i mislim da trenutno nemaju konkurenciju na tržištu u Srbiji. Postoje i drugi brendovi, međutim, ili su cenovno dosta jeftiniji ili dosta skuplji, tako da je Garinello, na neki način, jedinstven – srednje cenovne kategorije, a dobrog kvaliteta, budući da se materijal nabavlja od poznatog italijanskog proizvođača od kog kupuju svi ozbiljni „košuljari“– objašnjava Šešlija.

U međuvremenu, Pro Domo System je postao i ekskluzivni zastupnik za francuski brend Pierre Cardin za asortiman obuće i grčkog brenda Verde, prepoznatljivog po tašnama. Šešlija ima mogućnost da i sam razvija franšiznu mrežu ova dva brenda. Pored toga, pokrenuli su i razvoj sopstvenog brenda Korifeo. – Postoje dobri brendovi, ali je tržište jako loše. Konkurencija je znatno jača, posebno sa ulaskom velikih igrača poput bredova kompanije Inditex ili H&M. S druge strane, kupovna moć potrošača je jako niska, te je mogućnost širenja poslovanja ograničena na svega dva-tri grada. U takvim okolnostima svi brendovi su skoncentrisani na jednom mestu, pa je jako teško i pronaći dobru lokaciju, koja je važna za samo poslovanje. Bez obzira na to, nameravamo dalje da širimo poslovanje – kaže Šešlija.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank