Ko je na dobrom glasu?

Izveštaj koji je početkom juna objavila konsultantska kuća Reputation Institute sastavljen je na osnovu 50.000 izjava u kojima je učestvovalo 27.000 ljudi. Prema tom istraživanju, Panera je jedina kompanija iz ugostiteljskog sektora u SAD koja ima „izuzetnu reputaciju“. Slede lanci brze usluge Dunkin' Donuts i Subway, a među prvih 10 našli su se i restorani Krispy Kreme, Wendy's i Chipotle. Zanimljivo je da od pomenutih lanaca restorana jedino Chipotle ne razvija posao kroz franšizu.
Foto: Mike Mozart / Flickr
Najveći uticaj na ugled kompanije, kako se navodi u istraživanju, imala su dva faktora – proizvodi i upravljanje. Iako je kvalitet proizvoda osnovni kriterijum koji se podrazumeva i ne dovodi u pitanje, potezi i odluke kompanije na osnovu kojih potrošači mogu da „naslute“ kako se kompanijom upravlja, jeste faktor koji je u ovom istraživanju imao presudan značaj. To je i jedan od razloga zašto je Panera dospela na sam vrh respektabilnih kompanija.
Panera je, naime, među prvima ove godine objavila listu sa više od 150 veštačkih aditiva – zaslađivača, konzervanasa, veštačkih boja i aroma – koje planira da izbaci iz svojih proizvoda do 2016.
Međutim, bio je to tek jedan od mnogih koraka koje je kompanija povukla u poslednjih deset godina kako bi jelovnik učinila kvalitetnijim. Panera se još 2004. „zavetovala“ da će koristiti isključivo piletinu gajenu bez upotrebe antibiotika. Sledeće godine su objavili da će iz svojih proizvoda izbaciti veštačke trans masti (delimično hidrogenizovana ulja), koje je Američka agencija za hranu i lekove tek 2013. zvanično stavila na listu sastojaka štetnih po zdravlje ljudi. Od 2010. Panerini jelovnici sadrže i kalorijske vrednosti obroka. Ne treba zanematiri ni to da je ova vrsta transparentnosti „povukla“ i ostale lance brze usluge da učine isto, o čemu smo već pisali.
Inače, Reputation Institute nije želeo da objavi imena ugostitelja koji su dobili niske ocene, međutim, u izveštaju se navodi da je, recimo, u poređenju sa prethodnim godinama, McDonald's jedna od kompanija koje su doživele pad poverenja potrošača.
Izvor: Entrepreneur Magazine
POGLEDAJTE ČLANKE

Ivan Ivanišević je oduvek sanjao da pokrene svoj posao, ali i da bude kuvar. Uz franšizu Sushi by A’s – ostvario je oba sna.
Tijana Radulović je pre deset godina osnovala firmu Tintolino Family, radionicu za proizvodnju kolača i torti. Danas, osim radionice, vodi i dve poslastičarnice Dolce by Tintolino u Beogradu.
Easy Beer i Easy Wine su jednostavni, inovativni i profitabilni koncepti – kaže Juris Roganovs, franšizni menadžer ovih ugostiteljskih franšiza iz Letonije. S kim bi da podele tajnu uspeha?
Okupljanja na kojima primaoci franšize dobijaju priliku da razmene iskustva, razgovaraju o problemima ili novim idejama spadaju u dobru praksu franšiznog odnosa. Suhi by A’s upravo daje dobar primer.
Prema broju restorana, Taco Bell je najmanji brend korporacije YUM! Brands, koji poslednjih godina, međutim, generiše najveći profit.
NAJČITANIJE

U Hrvatskoj trenutno radi jedan Berlitz centar stranih jezika za decu i odrasle i to u Zagrebu. Potreba za širenjem franšizne mreže postoji, što pokazuje i broj onih koji žele da uče po ovoj metodi, čak i online.
Taksi prevoznik Cammeo, koji je svoju franšiznu mrežu do sada razvijao u Hrvatskoj i Sloveniji, počinje u aprilu poslovanje u Beogradu.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj know-how i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Ako vodite mali biznis koji se lako može „replicirati“, franšizing je idealan način za širenje poslovanja. Šta su, međutim, osnovni preduslovi za razvoj uspešne franšize?
Kada je otvorio kafić, Matej Poljanu je imao svega 20 godina. Da bi ispunio svoj san, morao je štošta da promeni u životu.
POPULARNO NA FORUMU
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Poštovani Saša, Surf'n'Fries, nažalost, još uvek ne posluje u Srbiji. Da imaju nameru i da traže primaoce franšize, pisali smo više puta. Preporučujemo da pročitate...
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...
Fetućinima do slave
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...
Pink Panter širi mrežu
Molim vas javite mi se zainteresovana sam za saradnju. mob. 0649708795 Milena