24.06.2015

Ko je na dobrom glasu?

Prema najnovijem istraživanju tržišta, najbolju reputaciju među ugostiteljima u Americi ima lanac pekara Panera.

Izveštaj koji je početkom juna objavila konsultantska kuća Reputation Institute sastavljen je na osnovu 50.000 izjava u kojima je učestvovalo 27.000 ljudi. Prema tom istraživanju, Panera je jedina kompanija iz ugostiteljskog sektora u SAD koja ima „izuzetnu reputaciju“. Slede lanci brze usluge Dunkin' Donuts i Subway, a među prvih 10 našli su se i restorani Krispy Kreme, Wendy's i Chipotle. Zanimljivo je da od pomenutih lanaca restorana jedino Chipotle ne razvija posao kroz franšizu.

Panera Bread

Panera je prvu pekaru otvorila 1987. Danas, na tlu Amerike i Kanade imaju više od 1.900 pekara. Hlebovi, slana i slatka peciva, lisnata testa, sendviči, ali i supe, čorbe, salate, paste i, naravno, kafe, voćni i ledeni napici – čine osnovnu ponudu Panerinih pekara.

Foto: Mike Mozart / Flickr

Najveći uticaj na ugled kompanije, kako se navodi u istraživanju, imala su dva faktora – proizvodi i upravljanje. Iako je kvalitet proizvoda osnovni kriterijum koji se podrazumeva i ne dovodi u pitanje, potezi i odluke kompanije na osnovu kojih potrošači mogu da „naslute“ kako se kompanijom upravlja, jeste faktor koji je u ovom istraživanju imao presudan značaj. To je i jedan od razloga zašto je Panera dospela na sam vrh respektabilnih kompanija.

Panera je, naime, među prvima ove godine objavila listu sa više od 150 veštačkih aditiva – zaslađivača, konzervanasa, veštačkih boja i aroma – koje planira da izbaci iz svojih proizvoda do 2016.
Međutim, bio je to tek jedan od mnogih koraka koje je kompanija povukla u poslednjih deset godina kako bi jelovnik učinila kvalitetnijim. Panera se još 2004. „zavetovala“ da će koristiti isključivo piletinu gajenu bez upotrebe antibiotika. Sledeće godine su objavili da će iz svojih proizvoda izbaciti veštačke trans masti (delimično hidrogenizovana ulja), koje je Američka agencija za hranu i lekove tek 2013. zvanično stavila na listu sastojaka štetnih po zdravlje ljudi. Od 2010. Panerini jelovnici sadrže i kalorijske vrednosti obroka. Ne treba zanematiri ni to da je ova vrsta transparentnosti „povukla“ i ostale lance brze usluge da učine isto, o čemu smo već pisali.

Inače, Reputation Institute nije želeo da objavi imena ugostitelja koji su dobili niske ocene, međutim, u izveštaju se navodi da je, recimo, u poređenju sa prethodnim godinama, McDonald's jedna od kompanija koje su doživele pad poverenja potrošača.

Izvor: Entrepreneur Magazine

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank