21.08.2015

Put do čistog biznisa

U Hrvatsku je početkom ove godine stigao novi franšizni koncept – samouslužna perionica veša LG Laundry Lounge. Za kratko vreme otvorene su dve jedinice.

Čišćenje – klasične usluge čišćenja doma, hemijsko čišćenje, samouslužne perionice veša – spada u jedan od najbrže rastućih franšiznih sektora. U poslednjih nekoliko godina i u zemlje regiona počele su da pristižu franšize iz ove oblasti (francuski 5asec, američki ChemDry), a prvi put su se pojavile i franšizne samouslužne perionice veša poznatog brenda LG. Prva perionica je otvorena u Zagrebu, a druga nedavno i u Zadru. 

Primalac master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije je hrvatska kompanija „Bijeli svijet“, ali ta kompanija nema obavezu da otvara perionice, već da pronalazi preduzetnike, primaoce franšize, koji će raditi i voditi posao kao „samostalan biznis“. – Kompanija „Bijeli svijet“ će, pak, obezbediti sve neophodne uređaje, a pružiće pomoć i pri planiranju poslovanja, odabiru lokacije, opremanju enterijera, održavanju mašina – kaže Mario Martinek, vlasnik kompanije.

LG Loundry Lounge, perionica veša

Foto: Bijeli svijet

Čist biznis

Samouslužne perionice veša su odavno zaživele na razvijenim tržištima i to je, zapravo, jedan od poslova koji se preporučuje preduzetnicima koji nemaju veliki početni kapital. Pored toga što ne zahteva velike investicije i zapošljavanje velikog broja ljudi, kao prednost ovog posla ističe se i to što je reč o tzv. keš biznisu. Naime, novčani priliv je svakodnevan, budući da potrošači same mašine za pranje i sušenje veša pokreću ubacivanjem novca. Franšizing je u ovoj oblasti veoma razvijen, a davaoci frašize ističu da vođenje perionice veša može da bude idealan dodatni posao.

Jedan od razloga popularnosti perionica svakako treba tražiti u promenjenom načinu života – nedostatku vremena, ali i prostora u stanovima. Iako se tržište Sjedinjenih Država teško može uporediti sa zemljama ovog regiona, zanimljiv je podatak američkog udruženja Coin Laundry Association da u Americi postoji oko 30.000 samouslužnih perionica veša koje godišnje generišu bruto prihod od pet milijardi dolara. Način života se, međutim, nije promenio samo u Sjedinjenim Državama...

Perionice, prema rečima iskusnih preduzetnika iz branše, naročito koriste ljudi koji iznajmljuju stanove, a ovaj posao beleži dobre rezultate i u turističkim mestima, ili univerzitetskim gradovima gde postoji dosta studentskih domova. Mnoge perionice, inače, nude i uslugu preuzimanja i dostavljanja čistog veša, što naročito znači ljudima koji nemaju dovoljno vremena. Međutim, samouslužne perionice, baš kao što je LG Laundry Lounge, mogu da postanu mesto druženja, budući da u njima postoji internet, televizor, aparati za kafu, kutak za decu – odnosno, prava kućna atmosfera, pa se odlazak u perionicu ne smatra opterećenjem, već mestom gde se može ugodno provesti slobodno vreme.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank