Put do čistog biznisa
Čišćenje – klasične usluge čišćenja doma, hemijsko čišćenje, samouslužne perionice veša – spada u jedan od najbrže rastućih franšiznih sektora. U poslednjih nekoliko godina i u zemlje regiona počele su da pristižu franšize iz ove oblasti (francuski 5asec, američki ChemDry), a prvi put su se pojavile i franšizne samouslužne perionice veša poznatog brenda LG. Prva perionica je otvorena u Zagrebu, a druga nedavno i u Zadru.
Primalac master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije je hrvatska kompanija „Bijeli svijet“, ali ta kompanija nema obavezu da otvara perionice, već da pronalazi preduzetnike, primaoce franšize, koji će raditi i voditi posao kao „samostalan biznis“. – Kompanija „Bijeli svijet“ će, pak, obezbediti sve neophodne uređaje, a pružiće pomoć i pri planiranju poslovanja, odabiru lokacije, opremanju enterijera, održavanju mašina – kaže Mario Martinek, vlasnik kompanije.
Foto: Bijeli svijet
Čist biznis
Samouslužne perionice veša su odavno zaživele na razvijenim tržištima i to je, zapravo, jedan od poslova koji se preporučuje preduzetnicima koji nemaju veliki početni kapital. Pored toga što ne zahteva velike investicije i zapošljavanje velikog broja ljudi, kao prednost ovog posla ističe se i to što je reč o tzv. keš biznisu. Naime, novčani priliv je svakodnevan, budući da potrošači same mašine za pranje i sušenje veša pokreću ubacivanjem novca. Franšizing je u ovoj oblasti veoma razvijen, a davaoci frašize ističu da vođenje perionice veša može da bude idealan dodatni posao.
Jedan od razloga popularnosti perionica svakako treba tražiti u promenjenom načinu života – nedostatku vremena, ali i prostora u stanovima. Iako se tržište Sjedinjenih Država teško može uporediti sa zemljama ovog regiona, zanimljiv je podatak američkog udruženja Coin Laundry Association da u Americi postoji oko 30.000 samouslužnih perionica veša koje godišnje generišu bruto prihod od pet milijardi dolara. Način života se, međutim, nije promenio samo u Sjedinjenim Državama...
Perionice, prema rečima iskusnih preduzetnika iz branše, naročito koriste ljudi koji iznajmljuju stanove, a ovaj posao beleži dobre rezultate i u turističkim mestima, ili univerzitetskim gradovima gde postoji dosta studentskih domova. Mnoge perionice, inače, nude i uslugu preuzimanja i dostavljanja čistog veša, što naročito znači ljudima koji nemaju dovoljno vremena. Međutim, samouslužne perionice, baš kao što je LG Laundry Lounge, mogu da postanu mesto druženja, budući da u njima postoji internet, televizor, aparati za kafu, kutak za decu – odnosno, prava kućna atmosfera, pa se odlazak u perionicu ne smatra opterećenjem, već mestom gde se može ugodno provesti slobodno vreme.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Komapnija Tiffany Production započela je poslovanje u Hrvatskoj otvaranjem prve franšizne radnje.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta