Petak
21.08.2015.
U Hrvatsku je početkom ove godine stigao novi franšizni koncept – samouslužna perionica veša LG Laundry Lounge. Za kratko vreme otvorene su dve jedinice.
 

Čišćenje – klasične usluge čišćenja doma, hemijsko čišćenje, samouslužne perionice veša – spada u jedan od najbrže rastućih franšiznih sektora. U poslednjih nekoliko godina i u zemlje regiona počele su da pristižu franšize iz ove oblasti (francuski 5asec, američki ChemDry), a prvi put su se pojavile i franšizne samouslužne perionice veša poznatog brenda LG. Prva perionica je otvorena u Zagrebu, a druga nedavno i u Zadru. 

Primalac master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije je hrvatska kompanija „Bijeli svijet“, ali ta kompanija nema obavezu da otvara perionice, već da pronalazi preduzetnike, primaoce franšize, koji će raditi i voditi posao kao „samostalan biznis“. – Kompanija „Bijeli svijet“ će, pak, obezbediti sve neophodne uređaje, a pružiće pomoć i pri planiranju poslovanja, odabiru lokacije, opremanju enterijera, održavanju mašina – kaže Mario Martinek, vlasnik kompanije.

Foto: Bijeli svijet

Čist biznis

Samouslužne perionice veša su odavno zaživele na razvijenim tržištima i to je, zapravo, jedan od poslova koji se preporučuje preduzetnicima koji nemaju veliki početni kapital. Pored toga što ne zahteva velike investicije i zapošljavanje velikog broja ljudi, kao prednost ovog posla ističe se i to što je reč o tzv. keš biznisu. Naime, novčani priliv je svakodnevan, budući da potrošači same mašine za pranje i sušenje veša pokreću ubacivanjem novca. Franšizing je u ovoj oblasti veoma razvijen, a davaoci frašize ističu da vođenje perionice veša može da bude idealan dodatni posao.

Jedan od razloga popularnosti perionica svakako treba tražiti u promenjenom načinu života – nedostatku vremena, ali i prostora u stanovima. Iako se tržište Sjedinjenih Država teško može uporediti sa zemljama ovog regiona, zanimljiv je podatak američkog udruženja Coin Laundry Association da u Americi postoji oko 30.000 samouslužnih perionica veša koje godišnje generišu bruto prihod od pet milijardi dolara. Način života se, međutim, nije promenio samo u Sjedinjenim Državama...

Perionice, prema rečima iskusnih preduzetnika iz branše, naročito koriste ljudi koji iznajmljuju stanove, a ovaj posao beleži dobre rezultate i u turističkim mestima, ili univerzitetskim gradovima gde postoji dosta studentskih domova. Mnoge perionice, inače, nude i uslugu preuzimanja i dostavljanja čistog veša, što naročito znači ljudima koji nemaju dovoljno vremena. Međutim, samouslužne perionice, baš kao što je LG Laundry Lounge, mogu da postanu mesto druženja, budući da u njima postoji internet, televizor, aparati za kafu, kutak za decu – odnosno, prava kućna atmosfera, pa se odlazak u perionicu ne smatra opterećenjem, već mestom gde se može ugodno provesti slobodno vreme.


Vesna Lapčić
saradnik