Servisi i prodaja rezervnih delova su još uvek jedini segmenti u ovoj oblasti koji donose profit. To je bio razlog zbog čega smo se odlučili da krenemo tim putem, a Bosch Car Service smo izabrali jer je reč o svetskoj firmi i prepoznatljivom brendu. Iako se mreža još uvek razvija, smatram da ova franšiza ozbiljno može da uzdrma domaće tržište i postane lider.
Ponedeljak
31.08.2015.
Vlada Vojnović iz Novog Sada je pre nešto više od godinu dana postao primalac Bosch Car Service franšize. Danas smatra da ovaj sistem može da postane lider na domaćem tržištu.
 

Pošto je čitavu deceniju radio u auto-industriji, Vlada Vojnović iz Novog Sada se odlučio da, pre nešto više od godinu dana, uzme Bosch Car Service franšizu. Bio je ovlašćeni zastupnik i auto-diler brojnih svetskih brendova. Međutim, kriza je pokosila auto-industriju, prodaja novih automobila, kako tvrdi ovaj iskusni preduzetnik, jako je slaba i moglo bi se reći – konstantno opada. Samo u prošloj godini, prema podacima Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, u Srbiji je prodato 19.688 putničkih, terenskih i lakih komercijalnih vozila, što je 13 odsto manje nego 2013.

Servisi i prodaja rezervnih delova su još uvek jedini segmenti u ovoj oblasti koji donose profit. To je bio razlog zbog čega smo se odlučili da krenemo tim putem, a Bosch Car Service smo izabrali jer je reč o svetskoj firmi i prepoznatljivom brendu, koji u Srbiji ima 33 auto-servisa. Iako se mreža još uvek razvija, smatram da ova franšiza ozbiljno može da uzdrma domaće tržište i postane lider – kaže Vojnović.

Odgovara mu i što je franšiza fleksibilna, što znači da su ljudi iz Bosch-a zaduženi za brigu o primaocima otvoreni za saradnju, sugestije i svaki dogovor koji može da unapredi poslovanje. – Kod njih su vrata širom otvorena, što kod drugih, a bili smo zastupnici i dileri brojnih svestkih automobilskih brendova – nije bio slučaj. Otvoreni su za promene, prihvataju predloge, što je jako značajno za odnos koji se može opisati kao „brak iz obostranog interesa“ – ističe on.

Najviše muke im zadaje nelojalna konkurencija, odnosno, crno tržište koje je u potpunosti obezvredilo „ruke majstora“, kaže Vojnović. – „Servisi ispod šljive“, kako ih ja nazivam, oni koji naplaćuju „na ruke“, ne prijavljuju radnike, ne plaćaju poreze, najviše zadaju problema opstanku. Tome bi moglo da se stane na put ukoliko bi postojala volja države i svima bi bilo bolje jer bi i budžet ubirao veće prihode. Međutim, takvo ponašanje se toleriše zbog socijalnog momenta – rezigniran je on i dodaje da je druga boljka srpske privrede – probijanje rokova plaćanja. – Većina naših klijenata, oko 90 posto, jesu pravna lica, kompanije sa značajnom flotom vozila. Odlučili smo se na taj korak da bismo u samom početku obezbedili održivost poslovanja. Međutim, veliki problem je nepoštovanje rokova plaćanja koji nekada dostižu i godinu dana – kaže Vojnović koji u svom servisu ima zaposleno petoro ljudi.

Najveću prednost ulaska u Bosch Car Service franšizni sistem vidi u prepoznatljivom brendu i mogućnosti saradnje sa drugim kolegama iz mreže. – Mi, praktično, jedni drugima „prebacujemo“ posao jer se ne nalazimo u istim gradovima. Pri tom, okupljamo se jednom do dva puta godišnje i razmenjujemo iskustva, a sa nekima smo i češće u kontaktu – kaže on.

Jedino što može da bude mana je, zapravo, posledica predrasude sa kojom klijenti ulaze u auto-servis – mnogi od njih, naime, kada vide Bosch-ov pilon od nekoliko metara ispred servisa, odmah pomisle da je usluga preskupa, kao kod ovlašćenih servisa. – Naprotiv – naglašava Vojnović – Naše cene su ispod cena ovlašćenih servisa, i s te strane, veoma smo konkurentni – kaže on.


Vesna Lapčić
saradnik