02.09.2015

Slatkiš kao „lek“

Pod brendom Doctor Candy u Poljskoj posluje neobična slatka apoteka. Tačnije, to je štand sa slatkišima na kojem se bombone prodaju kao „lek“. Vlasnica koncepta ne samo da ima recept za ozbiljan biznis, već i razvoj franšize.

Već 10 godina razmišljam o franšizingu. Radila sam u različitim branšama, sve vreme pokušavajući da pronađem ideju za posao koji bih mogla sama da razvijam, kao sopstveni biznis. Tražila sam nešto što će popuniti specifičnu nišu na tržištu, a da pri tom ne zahteva ulaganje velike količine novca. Tako smo i došli na ideju slatke apoteke, mestu gde bi se slatkiši prodavali kao „lek za sve bolesti“ – priča Dorota Brzozowiec, vlasnica poljske kompanije Make Business, koja razvija koncept i daje franšizu za prodaju slatkiša pod brendom Doctor Candy.

Doctor Candy Fot. Doctor Candy

Poznato, a drugačije:
Slatka apoteka Doctor Candy je mesto gde se slatkiši prodaju kao „lek za sve bolesti“

Sigurno ostrvo

Na štandovima Doctor Candy prodaju se razne vrste gumenih bombona, dražeja i lizalica. Da bi se razlikovali od sličnih koncepata, slatkiši su, međutim, razmereni po preciznoj „apotekarskoj“ gramaži i spakovani u staklene bočice različitih veličina. Za potpuni utisak, mušterija može da bira i nalepnicu za bočicu – na primer, lek protiv slomljenog srca, lek za ublažavanje treme pred ispit ili protivotrov za nered u dečijoj sobi... Oznake mogu biti i potpuno personalizovane i posvećene određenim osobama. – Naši klijenti, stoga, nisu samo deca, već i odrasli koji traže ideju za originalan poklon – dodaje Dorota.

Za sada pod brendom Doctor Candy rade dva štanda – jedan je u Lublinu, drugi u Žešovu – oba su, pak, smeštena u lokalne šoping molove. To je, naglašava Dorota, i osnovna razvojna strategija kompanije – cilj im je da prodajnu mrežu šire kroz franšizu, a da osnovni format bude „komercijalno ostrvo" – kružni štand, sada već uobičajen vid prodajnog mesta prilagođen tržnim centrima.

– „Ostrvo" je, da tako kažem, komforan oblik prodajnog mesta koje ne zahteva velike investicije. Za naš koncept treba izdvojiti tek oko 6.000 evra, a za ovaj iznos primaoci dobijaju kompletan štand sa svim upotrebnim dozvolama i potrebnom opremom: vitrinama za izlaganje slatkiša, ali i kompjuterom, fiskalnom kasom i štampačem za nalepnice – objašnjava Dorota i dodaje da franšiznim partnerima takođe ne bi naplaćivali ulaznu naknadu.

Primalac franšize bi, međutim, bio u obavezi da plaća minimalnu mesečnu naknadu, kao i da na dve nedelje kupuje robu u određenoj vrednosti iz centralnog skladišta. Jedna franšizna jedinica može da pokriva grad ili oblast sa najmanje 100 hiljada stanovnika. Ono što bi posebno moglo da privuče potencijalne partnere jeste i procena da bi franšiza dostigla održivost već u prvom mesecu poslovanja, a da bi povraćaj čitave investicije mogli da očekuju posle devet meseci.

Izvor: Franchising.pl

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank