Više posla uz franšizu
Branislav Đurđić
Branislav Đurđić, franšizni menadžer brenda Green Motion u Srbiji, kaže da je „rent-a-car“ kompanija Mega Trio Rent već imala iskustva sa franšizom, ali poreklom iz SAD. Kada je taj brend odlučio da napusti tržište, praktično su i oni izašli iz mreže. Međutim, nisu dugo čekali da bi opet postali deo franšiznog sistema. – Mnogo je prednosti u „rent-a-car“ industriji koje stičete uzimanjem franšize. Najvažnije je što se na taj način sasvim sigurno povećava kvalitet usluge i obim posla, zahvaljujući između ostalog i prepoznatljivosti brenda. Ukoliko kompanija posluje u 20 ili 30 zemalja sveta, sigurno je prepoznatljivija od onih koje su prisutne samo na lokalnom tržištu. Većina naših klijenata su stranci ili ljudi našeg porekla koji žive u inostranstvu. Kada ste deo franšize, veća je verovatnoća da će vas upravo takvi klijenti lakše prepoznati i odabrati. Druga važna stvar u ovom poslu jeste rezervacioni sistem preko kojeg nam zapravo dolaze klijenti iz inostranstva – objašnjava Đurđić.
Kompaniju Green Motion, koja je tek pre nekoliko godina počela da razvija franšiznu mrežu, izabrali su zbog toga što je specifična u „rent-a-car“ industriji. Naime, prema rečima Đurđića, nijedna „rent-a-car“ franšiza nije ekološki orijentisana prema okolini, odnosno, nijednoj to nije u fokusu poslovanja. – Green Motion je prvi počeo sa propagiranjem svesti o značaju ekologije, što će svakako biti tema budućnosti pošto i auto-industrija ide u tom pravcu – smanjuje se emisija štetnih gasova, proizvode se hibridna vozila i ka tome će morati da se okreće i „rent-a-car“ industrija. Naša vozila su uglavnom nova, sa eko 5 motorima i ispunjavamo uslove u pogledu emisije štetnih gasova. Kada se za to steknu zakonske i tržišne mogućnosti, ponuda će se sasvim sigurno orijentisati i ka hibridnim autima i autima na struju – kaže Đurđić.
Mega Trio Rent, kao primalac master franšize Green Motion za Srbiju, zainteresovan je da mrežu proširi i na druge gradove u Srbiji. Istina, ovaj biznis je, kako kaže Đurđić, moguće razvijati samo u većim gradovima kao što su Novi Sad, Niš, Kragujevac. – Ova franšiza bi bila najinteresantnija postojećim „rent-a-car“ agencijama koje bi želele da podignu nivo svoje usluge i obim posla – dodaje on.
U zavisnosti od veličine tržišta bili bi i formirani iznosi za ulaznu franšiznu naknadu i minimalan broj automobila. Đurđić napominje da oni u ponudi imaju vozila niže, srednje i srednje više kategorije, koja su i najtraženija.
– Bez obzira na veliku konkurenciju, „rent-a-car“ biznis se sve više razvija i tržište postoji, a oni koji znaju da rade ovaj posao, dobro i posluju – dodaje Đurđić.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.