Mnogo je prednosti u „rent-a-car“ industriji koje stičete uzimanjem franšize. Najvažnije je što se na taj način sasvim sigurno povećava kvalitet usluge i obim posla, zahvaljujući između ostalog i prepoznatljivosti brenda.
Branislav Đurđić
Sreda
09.09.2015.
Ulaskom u franšizni sistem, „rent-a-car“ kompanije povećavaju kvalitet usluge i obim posla. To su i bili razlozi zbog kojih je Mega Trio Rent uzeo britansku franšizu Green Motion i pokrenuo posao u Srbiji.
 

Branislav Đurđić, franšizni menadžer brenda Green Motion u Srbiji, kaže da je „rent-a-car“ kompanija Mega Trio Rent već imala iskustva sa franšizom, ali poreklom iz SAD. Kada je taj brend odlučio da napusti tržište, praktično su i oni izašli iz mreže. Međutim, nisu dugo čekali da bi opet postali deo franšiznog sistema. – Mnogo je prednosti u „rent-a-car“ industriji koje stičete uzimanjem franšize. Najvažnije je što se na taj način sasvim sigurno povećava kvalitet usluge i obim posla, zahvaljujući između ostalog i prepoznatljivosti brenda. Ukoliko kompanija posluje u 20 ili 30 zemalja sveta, sigurno je prepoznatljivija od onih koje su prisutne samo na lokalnom tržištu. Većina naših klijenata su stranci ili ljudi našeg porekla koji žive u inostranstvu. Kada ste deo franšize, veća je verovatnoća da će vas upravo takvi klijenti lakše prepoznati i odabrati. Druga važna stvar u ovom poslu jeste rezervacioni sistem preko kojeg nam zapravo dolaze klijenti iz inostranstva – objašnjava Đurđić.

Kompaniju Green Motion, koja je tek pre nekoliko godina počela da razvija franšiznu mrežu, izabrali su zbog toga što je specifična u „rent-a-car“ industriji. Naime, prema rečima Đurđića, nijedna „rent-a-car“ franšiza nije ekološki orijentisana prema okolini, odnosno, nijednoj to nije u fokusu poslovanja. – Green Motion je prvi počeo sa propagiranjem svesti o značaju ekologije, što će svakako biti tema budućnosti pošto i auto-industrija ide u tom pravcu – smanjuje se emisija štetnih gasova, proizvode se hibridna vozila i ka tome će morati da se okreće i „rent-a-car“ industrija. Naša vozila su uglavnom nova, sa eko 5 motorima i ispunjavamo uslove u pogledu emisije štetnih gasova. Kada se za to steknu zakonske i tržišne mogućnosti, ponuda će se sasvim sigurno orijentisati i ka hibridnim autima i autima na struju – kaže Đurđić.

Mega Trio Rent, kao primalac master franšize Green Motion za Srbiju, zainteresovan je da mrežu proširi i na druge gradove u Srbiji. Istina, ovaj biznis je, kako kaže Đurđić, moguće razvijati samo u većim gradovima kao što su Novi Sad, Niš, Kragujevac. – Ova franšiza bi bila najinteresantnija postojećim „rent-a-car“ agencijama koje bi želele da podignu nivo svoje usluge i obim posla – dodaje on.

U zavisnosti od veličine tržišta bili bi i formirani iznosi za ulaznu franšiznu naknadu i minimalan broj automobila. Đurđić napominje da oni u ponudi imaju vozila niže, srednje i srednje više kategorije, koja su i najtraženija.

Bez obzira na veliku konkurenciju, „rent-a-car“ biznis se sve više razvija i tržište postoji, a oni koji znaju da rade ovaj posao, dobro i posluju – dodaje Đurđić.


Vesna Lapčić
saradnik