11.09.2015

Kockice za ceo život

Do kraja 2015. u Hrvatskoj će poslovati dve sertifikovane LEGO radnje. Sledeće godine, radnje bi trebalo da dobiju Beograd i Ljubljana.

LEGO je u Hrvatsku stigao preko partnera, kompanije Bravotel koja je deo Bravogroup Holdinga, poreklom iz Mađarske. Radnja u Zagrebu je, kako objašnjava Gabor Nagy, direktor kompanije Bravotel, sertifikovana LEGO radnja (LEGO Certified Store), koja se, u smislu ponude, ne razlikuje bitnije od radnji koje LEGO otvara direktno. Iako svoje proizvode na većini tržišta LEGO plasira preko distributera ili velikih trgovina koje kupuju direktno od kompanije, prednost koju stiču partneri, najviše se ogleda u tome što se 30 odsto asortimana može naći jedino u njihovim sertifikovanim radnjama, ističe Nagy. 

LEGO Certified Store, Zagreb Fot. LEGO Certified Store, Zagreb

Vođen krilaticom „Samo najbolje je dovoljno dobro“ LEGO je osvojio svet. U Hrvatskoj će do kraja 2015. poslovati dve sertifikovane LEGO radnje.

– Tako, u radnji u Zagrebu postoji Pick-a-Brick zid iz kojeg kupci mogu da biraju kockice, i doslovno, kupuju ih na kilogram. Pored toga, određene kolekcije u partnersku radnju stižu i mesec dana ranije nego u radnje koje opskrbljuju distributeri ili drugi kupci. Jedistveni doživljaj koji pružaju LEGO prodavnice – razni događaji koje organizujemo, nagradne igre – čine da deca koja prolaze pored naše radnje moraju makar na minut da uđu unutra i osete atmosferu – objašnjava Nagy po čemu se LEGO Certified Store razlikuje od svih ostalih mesta u kojima se mogu kupiti kockice danskog brenda.

Matična kompanija, kaže Nagy, pruža im podršku po pitanju marketinga i daje određene smernice. – Moglo bi se reći da je to spoj njihove i naše kreativnosti. S tim što postoje određena pravila. Na primer, kompanija nikada neće dozvoliti marketinške akcije koje bi podrazumevale spajanje njihovih proizvoda sa nekim prehrambenim proizvodima. Recimo, da se uz neki slatkiš dobiju LEGO kockice, i slično. Dakle, mi dobijamo određene smernice, ali i sami učestvujemo u kreiranju marketinških kampanja, nagradnih igara i ostalog – objašnjava Nagy.

Tržište Hrvatske je, prema njegovim rečima, jako dobro prihvatilo koncept LEGO radnje. Tržište za LEGO kockice, kako kaže, konstantno raste, jer je reč o kvalitetnom brendu. – Istina je da postoje i cenovno jefitiniji brendovi, ali prednost LEGO kockica je ta što, kada roditelji posle 20 ili 30 godina iznesu svoje kockice sa tavana, mogu da ih potpuno uklope sa novim kockicama svoje dece. Pored toga, LEGO nudi jedinstvene priče poput Star Wars-a, Marvela…Međutim, deca ne dobijaju gotov svemirski brod ili betmobil, već sklapaju temu razvijajući tako svoju motoriku i kreativnost – ističe Nagy.

Bravotel će tokom jeseni otvoriti još jednu radnju, ovaj put na hrvatskom primorju, u Splitu, a sledeće godine u planu je da otvore i sertifikovane radnje u Beogradu i Ljubljani. – Kada će se radnje u Srbiji i Sloveniji otvoriti mnogo će zavisiti i od vremena koje će nam biti potrebno da pronađemo odgovarajuću lokaciju – dodaje on.

Priča o LEGO kockicama, inače, počinje u danskom gradiću Bilundu, još 1932. godine, u krugu porodice Olea Kirka Kristiansena. Sam naziv za kockice osmislio je upravo osnivač, kombinujući dve danske reči „leg godt”, što znači „lepo se igraj“. Uz LEGO kocke su odrastale generacije i nije čudo što većina dece danas samo obogaćuje kolekcije svojih roditelja.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank