Green Motion je britanska kompanija, nastala 2007. godine. Poznata je po rentiranju automobila sa smanjenom emisijom štetnih gasova.
Petak
25.09.2015.
Britanska „rent- a-car“ franšiza Green Motion ove je godine, osim na tržište Srbije, ušla i u Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu. Iduće godine, u planu je Slovenija.
 

Marko Pešić, generalni direktor kompanije Green Motion West Balkans, koja je ujedno i primalac master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije, kaže da tržišni trendovi nalažu da se lokalne „rent- a-car“ kompanije priključuju velikim sistemima. Time, automatski, kako kaže, dobijaju mogućnost da budu deo šire prodajne mreže i imaju konstantnu konsultantsku podršku davaoca franšize. – Prema našim analizama, uzimanjem franšize smo ubrzali razvoj poslovanja za tri godine to jest, da smo radili sami, trebalo bi nam najmanje tri godine za razvoj, značajna finansijska sredstva, a rezultat bi i dalje bio upitan. Ulaskom u franšizni sistem, uspjeli smo eliminirati te rizike – objašnjava Pešić.

Green Motion West Balkans je za sad samostalno pokrenuo franšize u Zagrebu, Dubrovniku i Sarajevu, a uskoro će biti otvorena i poslovnica na aerodromu u Tuzli. Za 2016. planiraju početak poslovanja i u Sloveniji.

Konstantno istražujemo tržište, te smo otvoreni za mogućnost davanja pojedinačnih, single-unit franšiza, kako u Sloveniji, tako i na području Istre i srednje Dalmacije – kaže Pešić.

Green Motion je mlada kompanija, osnovana 2007. koja naglasak stavlja na rentiranje automobila sa smanjenom emisijom štetnih gasova. Prvu franšizu dali su 2011. i to za tržište Meksika. Vrlo brzo su tamo otvorene 24 poslovnice. Naredne godine daju franšizu za Kipar i Maltu. Širenje je nastavljeno i u 2013. kada su master franšizu dali za tržišta Italije, Islanda i Irske. Ove godine, ušli su na tržišta Balkana, a kako se navodi na zvaničnom portalu, pored toga što žele da se i dalje razvijaju na matičnom tržištu, pažnja im je usmerena i na internacionalnu ekspanziju ka Bliskom Istoku, Severnoj i Južnoj Americi i Australiji.


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?