Smanjeni rizici kroz franšizu
Marko Pešić, generalni direktor kompanije Green Motion West Balkans, koja je ujedno i primalac master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije, kaže da tržišni trendovi nalažu da se lokalne „rent- a-car“ kompanije priključuju velikim sistemima. Time, automatski, kako kaže, dobijaju mogućnost da budu deo šire prodajne mreže i imaju konstantnu konsultantsku podršku davaoca franšize. – Prema našim analizama, uzimanjem franšize smo ubrzali razvoj poslovanja za tri godine – to jest, da smo radili sami, trebalo bi nam najmanje tri godine za razvoj, značajna finansijska sredstva, a rezultat bi i dalje bio upitan. Ulaskom u franšizni sistem, uspjeli smo eliminirati te rizike – objašnjava Pešić.
Green Motion West Balkans je za sad samostalno pokrenuo franšize u Zagrebu, Dubrovniku i Sarajevu, a uskoro će biti otvorena i poslovnica na aerodromu u Tuzli. Za 2016. planiraju početak poslovanja i u Sloveniji.
– Konstantno istražujemo tržište, te smo otvoreni za mogućnost davanja pojedinačnih, single-unit franšiza, kako u Sloveniji, tako i na području Istre i srednje Dalmacije – kaže Pešić.
Green Motion je mlada kompanija, osnovana 2007. koja naglasak stavlja na rentiranje automobila sa smanjenom emisijom štetnih gasova. Prvu franšizu dali su 2011. i to za tržište Meksika. Vrlo brzo su tamo otvorene 24 poslovnice. Naredne godine daju franšizu za Kipar i Maltu. Širenje je nastavljeno i u 2013. kada su master franšizu dali za tržišta Italije, Islanda i Irske. Ove godine, ušli su na tržišta Balkana, a kako se navodi na zvaničnom portalu, pored toga što žele da se i dalje razvijaju na matičnom tržištu, pažnja im je usmerena i na internacionalnu ekspanziju ka Bliskom Istoku, Severnoj i Južnoj Americi i Australiji.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?