01.10.2015

Burger King će „pojesti“ Quick

Kada je 1997. odlučio da napusti tržište Francuske, Burger King je većinu svojih restorana prodao belgijskom lancu brze hrane Quick. Danas je situacija potpuno drugačija.

Burger King će vrlo brzo – mnogo brže nego što se očekivalo – ponovo osvojiti  francusko tržište. Ovih dana, zvanično je najavljeno da će Burger King preuzeti 509 restorana lanca Quick, drugog najvećeg lanca brze hrane u Francuskoj. Akviziciju će, zapravo, sprovesti grupacija Bertrand, nosilac master franšize Burger Kinga za teritoriju Francuske. Grupacija je već ušla u pregovore, a akvizicija bi mogla da bude ozvaničena krajem ove godine.

Quick, restoran

Ako se akvizicija lanca Quick sprovede u delo, svi restorani u Francuskoj će biti rebrendirani i nastaviće poslovanje kao jedinice Burger Kinga.

Foto: Danny Howard / Flickr

Biće to gigantski korak za Burger King, koji se na tržište Francuske vratio krajem 2012, posle 15 godina zatišja. Za to vreme, McDonald’s je uspeo da ugrabi gotovo polovinu tržišta i još uvek je ubedljivo najveći lanac brze hrane u Francuskoj, sa više od 1.350 restorana.

I pored toga, navike potrošača umnogome idu u prilog Burger Kingu. Kako se procenjuje, sektor brze hrane u Francuskoj će do 2016. narasti do 10,5 milijardi evra, a ono što predstavlja veliko iznenađenje jesu rezultati istraživanja tržišta koji pokazuju da su potrošači u „zemlji prefinjene gastronomije“ više nego gladni – hamburgera i pizze.

Burger King trenutno ima 25 restorana na francuskom tržištu i u proseku usluži 2.000 mušterija dnevno. Početkom ove godine, kompanija je prijavila profit od 100 miliona evra, koji je ostvarila u 2014. godini. To znači da je svaki od restorana, u proseku, generisao profit od 4,7 miliona evra na godišnjem nivou. U industriji brze hrane, rezultat koji se retko viđa. Poređanja radi, McDonald’s i Quick, kao najveći lanci na francuskom tržištu, ostvaruju godišnji profit od 3,3 miliona, odnosno, 2,2 millona evra po restoranu.

Ako se akvizicija lanca Quick sprovede u delo, svi restorani u Francuskoj će biti rebrendirani i nastaviće poslovanje kao jedinice Burger Kinga, dok će pod brendom Quick i dalje poslovati restorani u Belgiji, Luksemburgu i zemljama van Evrope (Novoj Kaledoniji, Tunisu, Turskoj).

Zanimljivo je da je Qiuck zvanično prvi evropski lanac brze hrane, nastao sedamdesetih godina prošlog veka u Belgiji, i to po ugledu na popularne američke brendove. Iako je od 2006. u vlasništvu francuske kompanije CDC Capital Investissement (danas Qualium Investissement)  i dalje je najveći lanac brze hrane u Belgiji i Luksemburgu. Od 1978. Quick svoje poslovanje širi i davanjem franšize.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank