Salate iz tegle u franšizi
Vladimir Elesin
Iako su sasvim drugih poslovnih profila, vaspitačicu Ivanu i dizajnera Vladimira Elesina, ta činjenica nije omela da se upuste u svet gastronomije. Pročitavši članak na interenetu o tome kako su salate pakovane u teglama oduševile hiljade zaposlenih ljudi na mnogim tržištima, i sami su poželeli da pokrenu takav poslovni koncept u Srbiji. Otvorili su lokal u takozvanoj „Silicijumskoj dolini“ Novog Sada u kojoj radi 2.000 informatičara, jer ciljna grupa potrošača ove kompanije upravo jesu zaposleni koji nemaju vremena, a žele da pojedu zdrav i hranjiv obrok.
– Želeli smo da ponudimo ljudima alternativu u ishrani, a dovoljno obilan i hranjiv obrok. Naše salate imaju u proseku 300 grama i kao takve predstavljaju obrok, ali možemo slobodno da kažemo da još uvek edukujemo stanovništvo koje je ipak naviklo na neki drugi način ishrane – tešku hranu. Ipak, prvi dan kada smo otvorili lokal, prodali smo više od 40 salata, što znači da su ljudi spremni da probaju nešto drugačije i rekacije potrošača su zaista pozitivne – kaže Vladimir Elesin i dodaje da su im za sada klijenti većinom žene, ali da počinju polako pridobijati i muškarce.
Tegla’s je, naime, „take-away“ koncept, to jest, ono što je poznato kao „hrana za poneti“. Vladimir Elesin ističe da ih ne treba svrstavati u restorane brze hrane, jer insistiraju na zdravim namirnicama, koriste prirodne začine i sastojke kontrolisanog kvaliteta. Salate koje se prodaju pod brendom Tegla’s ne mogu se probati ni na jednom drugom mestu, pre svega zbog specifičnog dresinga koji nastaje u njihovoj kuhinji. – Zvezda vodilja nam je bila da napravimo proizvod koji vredi i da kontinuitet kvaliteta ne sme da naruši nijedan segment poslovanja – ni sastojci salata, način pripreme, niti ljudi koji pripremaju salate – objašnjava Elesin.
Pored salata, u ponudi je i slatki program – kolači u teglicama – koje je kompanija „Home Made“ pripremila specijalno za Tegla’s.
Budući da su od samog početka razmišljali o franšiznom širenju, jedna od prvih koraka koji su načinili jeste zaštita imena u Zavodu za intelektualnu svojinu. Iako su na tržištu kratko prisutni, prva franšiza ovog brenda počela je već sa radom u Beogradu.
Naime, franšizni koncept ove kompanije podrazumeva otvaranje lokala koji ima prodajni deo i kuhinju u kojoj se pripremaju salate. – Naša franšiza, pored preuzimanja brenda, pomoći oko marketinga, opremanja lokala, podrazumeva i kompletan prenos znanja u vezi sa recepturama – objašnjava Elesin.
Za otvaranje bara Tegla’s neophodan je lokal ne manji od 30 kvadrata, a najpogodnija lokacija bi bila, prema njegovim rečima, slična novosadskoj. – To bi, zapravo, trebalo da bude mesto gde u bližem okruženju posluju IT firme, banke i druge firme u kojima ljudi sede po osam sati, kuckaju na računaru i pitaju se kako da pojedu nešto zdravo i ukusno i na taj način zadovolje sve svoje nutritivne potrebe – napominje Elesin. Zaposleni u franšiznoj jedinici bili bi u obavezi da provedu 4 do 7 dana na obuci u Novom Sadu kako bi na licu mesta videli način poslovanja i priprema salata. Primalac bi bio u obavezi da plati ulaznu franšiznu naknadu, kao i mesečne naknade koje iznose određeni procenat od prometa.
Pored razvoja franšizinga Tegla’s uporedo razvija i distributivnu mrežu, pa se salate pod ovim brendom mogu kupiti na još jednom mestu u Novom Sadu i u desetak partnerskih lokala u Beogradu, a uskoro se očekuje otvaranje još jednog lokala Tegla’s u centru Novog Sada. – Ljudi treba da znaju da je reč o specifičnom konceptu, pre svega, zbog toga što je naše tržište, kao što sam napomenuo, naviklo na drugačiju hranu. U tom smislu, tržište se tek razvija i ne treba očekivati da se od ovog posla može obogatiti preko noći. To je i jedan od razloga zašto mislimo da je naša franšiza zanimljiva inostranim tržištima – dodaje Elesin.
Bračni par Elesin je naročito ponosan na to što su, pored svega, razvili eco-friendly koncept. Naime, tegla je povratna ambalaža i za svakih 10 tegli, klijenti dobiju salatu za dinar.
POGLEDAJTE ČLANKE
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima Balkana.
POPULARNO NA FORUMU
Papa John's osvaja Kinu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Više od italijanskog restorana
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Knedle stižu u Zagreb
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblji delikatesi i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Nova franšiza u susedstvu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Pizza Hut budućnosti
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...