Ulazna naknada za franšizu MFC Mikrokomerca košta od 10.000 do 45.000 evra, a pored toga primalac franšize je dužan da izdvoji i deo zarade od svakog ugovora.
Foto: Vojislav Miletić, direktor MFC Mikrokomerc
Sreda
12.12.2012.
Kompanija MFC Mikrokomerc trenutno pregovara oko širenja franšizne mreže u Makedoniji.
 

Posle višegodišnjeg iskustva u obasti arhiviranja i upravljanja dokumentima, kompanija MFC Mikrokomerc je među prvima pokrenula franšizu u Srbiji u IT sektoru. Trenutno postoje tri franšize u Subotici, Podgorici i Banja Luci. Vladislav Miletić, generalni direktor kompanije, kaže da je osnovni motiv za franšizno poslovanje potekao iz želje da znanje koje su sticali 25 godina podele sa drugima. – Ne možemo sve sami da uradimo, a i zašto bismo sebično čuvali znanje za sebe – kaže on.

Ulazna naknada košta od 10.000 do 45.000 evra u zavisnosti od toga kome primalac franšize želi da se obrati, odnosno za koga želi da radi. – Postoje četiri modela franšize. Cena zavisi od vrste klijenta za koga neko namerava da radi, pa se tako razlikuje rad za zdravstvenu ustanovu od rada u pravosuđu ili za privatne kompanije – objašnjava Miletić.

Za taj novac, kako on kaže, primalac franšize dobija opremu, softver, način razdvajanja i pakovanja podataka i implementaciju. Pored toga, od svakog ugovora određena suma ide davaocu franšize. – Zbog održavanja standarda usluge mi radimo finalnu uslugu, odnosno sve što se uradi prolazi našu reviziju zbog kontrole kvaliteta. Procenat koji primalac franšize daje nama zavisi od nivoa kontrole. Nije isto ukoliko se radi za butik, banku ili državu. Samim tim, ni nivo kontrole nije isti, pa ni ti procenti – objašnjava Miletić.

Da bi postao vlasnik franšize, kandidat treba da ima kadrove koji mogu da odgovore zahtevima kompanije MFC Mikrokomerc, odnosno da dobro poznaju informacioni sistem.

Miletić kaže da trenutno ne vlada preveliko interesovanje za franšizu, jer je stanje u privredi izuzetno loše.
MFC-Mikrokomerc je IT kompanija koja se bavi rešavanjem problema upravljanja dokumentima, u smislu elektronskog arhiviranja, ali i u pogledu upotrebe dokumenata u poslovnim procesima.


Vesna Lapčić
saradnik