Akvizicija sa pet zvezdica
Otkako je u aprilu 2015. obelodanjeno da hotelski lanac Starwood traži kupca, među poželjnim partnerima našla su se mnoga zvučna imena – InterContinental, Wyndham, Hyatt, kao i nekoliko kineskih kompanija. Starwood je, međutim, ovih dana – pomalo i neočekivano – dogovor sklopio sa hotelskom grupom Marriott International. Kada se akvizicija okonča, sredinom 2016. godine, lanac će u svom vlasništvu ili putem franšiza imati više od 5.500 hotela sa 1,1 milion soba u više od 100 zemalja. Na taj način, nova kompanija će postati najveći hotelski lanac na svetu.
Foto: { pranav } / Flickr; Marriott Hotel, San Diego
Marriott će izdvojiti 12,2 milijarde dolara za transakciju, ali svakako računa da će, dugoročno, dobiti mnogo više. Ne samo što će proširiti svoje prisustvo u svetu i pojačati konkurentnost na tržištu, Marriott očekuje da će kupovinom Starwood-a uštedeti 200 miliona dolara godišnje. Pored toga, Starwood-ov portfolio od 11 brendova, među kojima su W, Westin, St. Regis, Sheraton i Aloft, uključuje i nekoliko „lifestyle“ hotelskih brendova koji posebno privlače mlađu populaciju gostiju – ciljnu grupu koju Marriott uporno pokušava da pridobije.
U ovom trenutku, Marriott International posluje u 85 zemalja i ima više od 4.300 nekretnina u svom ili vlasništvu primalaca franšize. Vlasnik je 19 hotelskih brendova, među kojima su Ritz-Carlton, Bvlgari, JW Marriott, Renaissance Hotels, Courtyard, Residence Inn.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.