23.11.2015

Franšizom osvajaju nova tržišta

Tim Hortons, najpoznatiji kanadski lanac brze usluge, namerava da ubrza tempo širenja i uvede brend na nova tržišta.

Iako ima više od 3.500 restorana u Kanadi, više od 850 u Sjedinjenim Državama i oko 80 u zemljama Persijskog zaliva, Tim Hortons još uvek nije poznat brend u svetu. Matična kompanija ovog lanca, Restaurant Brands International (RBI) od ove godine namerava da to promeni i ubrza širenje i na tržištima van Kanade. Pred kompanijom, kako kaže izvršni direktor Danijel Švarc, ne stoji jednostavan zadatak – svesni su da samo podizanje svesti o brendu može da traje godinama. Međutim, ono što kompaniju ohrabruje da koncept predstavi svetu, najviše je posledica – dobrog iskustva.

Tim Hortons Fot. Tim Hortons

Tim Hortons i Burger King se od decembra 2014. nalaze u vlasništvu kompanije Restaurant Brands International. Spajanjem ova dva brenda stvoren je treći po veličini lanac u sektoru brze hrane u svetu.

Kada se Tim Hortons pre nekoliko godina pojavio na tržištima Bliskog istoka, brend je lokalnom stanovništvu bio gotovo nepoznat. Sam koncept, kvalitet proizvoda i usluge, napominje Švarc, zaslužni su za to što se lanac za samo nekoliko godina pozicionirao uz mnogo poznatije brendove.

Tim Hortons je, inače, poznat po svojoj ponudi kafa i krofni. Nije ni čudo, budući da su prvi lokali, iz šezdesetih godina prošlog veka, jedino i nudili ova dva proizvoda. Danas, Tim Hortons, slično konceptima ove vrste (američki Dunkin' Donuts ili Starbucks) ima mnogo širi i raznovrsniji meni koji uključuje i peciva, kolače, sendviče, supe...

Drugi, ne manje bitan faktor optimizma koji podstiče ekspanziju na novim tržištima, takođe je zasnovan na dobrom iskustvu. U kompaniji su se, naime, odlučili za strategiju razvoja putem franšizinga, što znači da će na novim tržištima tražiti lokalne partnere – primaoce master franšize – koji će biti zaduženi i za pozicioniranje brenda i razvoj mreže restorana. Franšizing, kao poželjan model širenja, nametnuo se i zbog toga što je ovaj model poslovanja doneo odlične rezultate lancu koji se takođe nalazi u vlasništvu kompanije RBI – svetski poznatim restoranima brze hrane Burger King.

Kako je nedavno najavljeno, kompanija već pregovara sa nekolicinom potencijalnih primalaca franšize. U oktobru je sklopila dogovor i sa novim partnerom iz Sjedinjenih Američkih Država, a prema tom sporazumu, u narednih 10 godina trebalo bi da bude otvoreno više od 150 Tim Hortons restorana u samom gradu i u oblasti oko Sinsinatija. 

Tim Hortons i Burger King se od decembra 2014. nalaze u vlasništvu kompanije Restaurant Brands International. Spajanjem ova dva brenda stvoren je treći po veličini lanac u sektoru brze hrane u svetu.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank