03.05.2017

Radim i zarađujem od kuće

Za malu izdavačku delatnost ponekad su potrebni samo kompjuter i štampač – kaže Rafal Kvjatkovski, primalac master franšize izdavačke kuće „Plavi slon“ u Poljskoj

„Plavi slon“ je izvorno češka izdavačka kuća koja je pre 19 godina predstavila originalan izdavački projekat – personalizovane knjige. Zbog izuzetno velikog interesovanja, vlasnik koncepta ubrzo je razvio franšizu, uspostavio mrežu malih izdavačkih postaja širom Češke, a zatim, ideju preneo i na susedna tržišta – Slovačku i Poljsku. Samo u Poljskoj, „Plavi slon“ ima 50 primalaca franšize. Jedan od njih je i Rafal Kvjatkovski, zadužen ujedno i za razvoj franšizne mreže na čitavoj teritoriji Poljske. Njegovo iskustvo, kako kaže, moglo bi da posluži i ljudima sa ovih prostora koji razmišljaju o kupovini ove češke franšize.

R. Kwiatkowski Fot. Plavi slon

U Poljskoj, jedan primalac franšize proda između 800 i 1.400 knjiga godišnje. Najviše se knjiga proda za vreme božićnih i novogodišnjih praznika, na početku i kraju školske godine, a veliki broj knjiga naručuju i vrtići.
R. Kvjatkovski

Po čemu se izdavačka kuća „Plavi slon“ razlikuje od drugih?

Većina igračaka i knjiga za decu koje se danas mogu naći na tržištu delo su masovne proizvodnje. Međutim, u poslednje vreme, postaju sve popularniji proizvodi – kao odeća ili igračke – koji su pravljeni ručno, odnosno, u manjim radionicama i manufakturama. Može se reći da je „Plavi slon“ jedna od njih, a izdvaja se od drugih po tome što prodaje „personalizovane“ knjige. To znači da osoba koja naručuje knjigu navodi i ime deteta kojem će knjiga biti poklonjena. Kada dete knjigu dobije na poklon, shvatiće da je glavni junak – upravo on sam. To je vrlo originalan poklon, a može se naručiti ili preko onlajn prodavnice ili direktno kupiti od naših primalaca franšize.

Ko može postati primalac ove franšize i šta su njegove obaveze?

Ovaj posao je idealan za ljude koji znaju kako da dođu do velike grupe roditelja s malom decom. Dobro polazište su svakako vrtići i škole. Za izradu knjige, primalac franšize koristi polugotov proizvod, to su korice i stranice s ilustracijama, koje nabavlja od davaoca franšize – matične izdavačke kuće iz Češke. Sve što primalac franšize treba da uradi jeste da unese ime deteta, odštampa stranice sa tekstom, poveže u korice. Za to su mu potrebni poseban softver, koji takođe nabavlja od davaoca franšize, kompjuter i laserski štampač. Čitav posao se, inače, može voditi od kuće, nema potrebe da se iznajmljuje poseban poslovni prostor.

Koliko knjiga, u proseku, može da proda jedan primalac franšize za godinu dana?

U Poljskoj, jedan primalac franšize proda između 800 i 1.400 knjiga godišnje. To je naše iskustvo. Naravno, najviše se knjiga proda za vreme božićnih i novogodišnjih praznika, na početku i kraju školske godine. Veliki broj knjiga, recimo, naručuju i vrtići.

Kakva je konkurencija na tržištu u Poljskoj?

Mi smo se prvi pojavili na tržištu i od te 2004. do danas, naravno da su se, s vremena na vreme, pojavljivali i konkurentski koncepti. Neki od njih su brzo nestali, drugi su se održali nešto duže. A zatim se opet pojave novi... Cene njihovih knjiga su varirale – nudile su se i po većoj i po nižoj ceni od naših. Međutim, mi smo konstantno držali visok kvalitet, što je i posledica ogromnog iskustva, koje smo sticali ne samo u Poljskoj, već i u Češkoj, odakle „Plavi slon“ i potiče. Svake godine proširujemo ponudu. Trenutno nudimo 13 priča na osnovu kojih pripremamo personalizovane knjige za decu.

Radite li na razvoju novih ideja?

„Plavi slon“ je već počeo da štampa i prodaje personalizovane knjige na stranim jezicima – engleskom i nemačkom. Kako deca danas jezike počinju da uče vrlo rano, razmišljali smo da bi bilo dobro da im ponudimo knjige koje će rado čitati.

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank