26.11.2015

Subway osvaja Bugarsku

Američki lanac brze usluge, poznat po sendvičima, planira da do kraja 2016. uspostavi mrežu od 45 restorana u Bugarskoj.

Otkako je 2008. otvoren prvi restoran u Bugarskoj, Subway konstantno radi na širenju mreže. Uostalom, to i jeste osnovni zadatak kompanije Subway Bulgaria, koja je nosilac franšize američkog lanca, zadužena za razvoj i poslovanje brenda na tržištu Bugarske. Ako kompanija do kraja ove godine, kako je planirano, otvori restoran i u Banskom, na tržištu Bugarske će biti 38 Subway restorana. Lokalni mediji, pritom, izveštavaju da će kompanija ovu godinu završiti sa još jednim povećanjem – ukupni promet lanca biće veći za 5%, pri čemu će pojedini restorani zabeležiti rast prometa između 15% i 20%.  

Subway Bulgaria Fot. Subway

U Bugarskoj je do sada otvoreno 37 Subway restorana

Planovi za sledeću godinu neće biti mnogo drugačiji – cilj je, kako kaže Ivan Todorov, izvršni direktor kompanija Subway Bulgaria i Subway Romania, da do kraja 2016. u Bugarskoj bude najmanje 45 restorana. Pored širenja mreže, kompanija će raditi i na pronalaženju novih, netradicionalnih lokacija za restorane. Kako je restoran na odmorištu uz auto-put „Trakija“ ove godine ostvario više nego dobre rezultate, u kompaniji planiraju da tokom sledeće godine sklope partnerstva sa još nekoliko benzinskih pumpi u Sofiji ili uz auto-put.  

Subway se u Bugarskoj, kao i svuda u svetu, širi tako što pronalazi franšizne partnere – preduzetnike koji će, kao primaoci pojedinačne franšize, otvoriti i voditi restoran pod Subway brendom. Zanimljivo je da se preduzetnici u Bugarskoj vrlo često odlučuju za kupovinu više od jedne licence i otvaranje više od jednog restorana. Prema podacima kompanije Subway Bulgaria, jedna trećina primalaca pojedinačne franšize drži čak 80% Subway restorana u zemlji.

Iako je u poslednjih godinu dana na tržište Bugarske ušlo još nekoliko brendova iz oblasti brze hrane, Subway ne strahuje od konkurencije. – Pozicionirani smo kao lanac koji nudi zdravu alternativu brzoj hrani, tako da u tom segmentu nemamo konkurenta – kaže Ivan Todorov.

Izvršni direktor kompanije Subway Bulgaria, pak, odgovoran je i za razvoj brenda u Rumuniji. Za četiri godine poslovanja u toj zemlji, otvorena su 24 restorana, pri čemu se 12 restorana nalazi u Bukureštu. Narednih godina, kaže Todorov, razvoj će biti usmeren i na druge gradove, širom Rumunije.

Izvor: Kapital Daily (capital.bg)

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank