Cilj – dvesta jedinica

Plan za naredne godine: ulaganje u marketing, novi poslovni softver, preuređenje poslovnica i sveobuhvatnija obuka
Četvrtak
21.01.2016.
Primalac master franšize španskog koncepta Naturhouse za teritoriju Češke i Slovačke procenjuje da na ovim tržištima ima potencijala za dve stotine poslovnica.
 

 U ovom trenutku, pod brendom Naturhouse posluju 73 centra u Češkoj i 18 u Slovačkoj. Jan Gonda, primalac master franšize španskog koncepta, kaže da će ekspanzija na ovim tržištima u narednim godinama biti još intenzivnija. Cilj je, naime, da se u Češkoj uspostavi mreža od 150, a u Slovačkoj od 50 dijetetsko-nutritivnih centara Naturhouse. Ulaganje u marketing, novi poslovni softver, preuređenje poslovnica i sveobuhvatnija obuka, biće unapređenja koja bi trebalo da, nadaju se, dodatno privuku nove, pojedinačne primaoce franšize.

U najavljena unapređenja primalac master franšize je spreman da uloži nekoliko miliona evra. Prioritet u oblasti marketinga i dalje će biti jačanje svesti o brendu na ovim tržištima, a kao vid podrške primaocima franšize, pokrenut je i projekat Naturhouse University – napredni program o prehrani i zdravom načinu života koji će pohađati ne samo primaoci franšize, već i svi zaposleni. I ova mogućnost, kaže Gonda, jedna je od prednosti sistema koja će dovesti do povećanja prometa i lojalnosti radnika.

Inače, samo 2015. godine, prodaja dijetetskih proizvoda u češkoj Naturhouse mreži porasla je za 10 odsto, dok je prodaja u Slovačkoj bila viša čak za 45 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ova činjenica motivisala je vlasnika master franšize da nastavi sa širenjem mreže. – Ove godine, očekujemo da ćemo na češkom tržištu otvoriti 8-12 novih poslovnih jedinica. U Slovačkoj, želeli bismo da pređemo granicu od 20 centara – kaže Jan Gonda.

U širenju mreže svakako će im pomoći i tzv. „mikrokoncept“, manji format centra koji je prilagođen – upravo –manjim gradovima (od 10 do 19 hiljada stanovnika). – Od prošle godine imamo pripremljen čak i koncept za gradove sa 5-10 hiljada stanovnika. Takva mesta su nam sada u fokusu i nadamo se prvim kandidatima za franšizu – dodaje Gonda.

Španski sistem, inače, partnere za razvoj franšizne mreže traži i u Srbiji, a od zemalja ovog regiona, poslovnice već ima u Sloveniji i Hrvatskoj. Naturhouse je jedini evropski lanac za prodaju dijetetskih proizvoda koji ima „potpuno zaokružen sistem“ – od laboratorija, u kojima se preparati razvijaju, preko proizvodnih pogona, do specijalizovanih centara u kojima se preparati mogu kupiti. Naturhouse centri, međutim, na samo što se bave prodajom, već nude i besplatno savetovanje, tako da se za svaku mušteriju ponaosob pravi individualni tretman i plan prehrane.

Izvor: Franchising.cz
Priredila: N.B.