30.05.2016

Denny’s daje franšize u regionu

U restorane američke kuhinje Denny’s gosti dolaze više od šest decenija, a sada je franšiza dostupna i u ovom regionu.

Harold Batler i Ričard Džezak su 1953. otvorili štand za krofne u mestu Lejkvud u Kaliforniji i nazvali ga Danny’s Donuts. Batlerova poslovna krilatica bila je „Služiti najbolju kafu, napraviti najbolje krofne, pružiti vrhunsku uslugu, omogućiti najvišu vrednost i raditi 24 sata“. Tokom decenija, štand krofni izrastao je u lanac restorana koji se nalazi na više od 1.700 lokacija u 14 zemalja držeći se i dalje, kako kažu u samoj kompaniji, pomenute Batlerove krilatice. Koncept je vremenom menjan, pa je već nekoliko godina od osnivanja promenjen i naziv u Denny’s Coffee Shop. Današnji naziv Denny’s, restorani nose od 1961. i sinonim su mesto okupljanja svih generacija.

Denny's, restoran Fot. Denny's

Denny’s restorani, koji se nalaze na više od 2.100 lokacija u svetu, nameravaju da pronađu primaoce franšiza širom Evrope, a dobrodošli su i zainteresovani iz zemalja ovog regiona.

Prvi franšizni ugovor potpisan je deset godina od osnivanja (1963), podaci su sa zvaničnog sajta kompanije, a Vilijam Edvards, direktor kompanije EGS, koja zastupa Denny’s na ovim prostorima, kaže da su franšizing počeli da razvijaju kako bi povećali prihode, brže širili mrežu i imali bolji prodor na tržištu. Danas se nalaze među top 10 franšiza u svetu prema magazinu Enterpreneur. Prošle godine su raznim inovacijama uspeli da povećaju prihode, ali i broj franšiznih jedinica.

Namera davaoca franšize je da restorane, između ostalog, proširi širom Evrope, pa i u zemljama ovog regiona. Primalac franšize bi, zapravo, postao vlasnik Area Development licence i morao bi da ima dovoljno finansijskih sredstava da samostalno otvori pet restorana. Procenjena investicija po jednom restoranu je oko milion dolara. Franšizna naknada iznosi 5,25 odsto bruto prihoda svih restorana i plaća se mesečno davaocu franšize. Obaveza primaoca je takođe da 3,75 odsto bruto prodaje svih restorana uloži u marketing. Procenjuje se da su za povraćaj investicije neophodne dve godine.

Idealni kandidati za uzimanje franšize su jake kompanije koje su na neki način povezane sa ovom vrstom ugostiteljstva odnosno, sektorom hrane i pića ili koje imaju iskustvo u vođenju velikih gastronomskih brendova. Svakako je važno da su im dostupne odgovarajuće lokacije jer je poželjno da se restorani nalaze u centralnim gradskim zonama. Neophodno je da primalac bude upoznat sa zapadnim standardima bezbednosti i kvaliteta hrane te da ima obezbeđen siguran lanac snabdevanja – kaže Edvards.

Denny's, restoran

Foto: Denny’s

Franšizni koncept Denny’s ima nekoliko formata restorana u ponudu, pa lokali mogu biti veličine od 70 do 800 kvadrata. Najmanji formati, koji obično ne prelaze 250 kvadrata, najčeće su smešteni u tržnim centrima, aerodromima, fakultetima. Veliki Denny’s restorani, koji imaju nekoliko stotina kvadratnih metara, obično su samostalni restorani ili se nalaze u velikim šoping molovima. Restorani veličine od 250 do 500 metara, koji se nazivaju Denny’s on-the-go, pogodni su da se smeste na lokacije uz auto-puteve ili velike raskrsnice.

Primalac franšize najbolje poznaje lokalno tržište te je odluka njegova, ali mi svakako pružamo podršku, kako u izboru lokacija, tako i prilikom dizajniranja enterijera. Franšizni paket uključuje i treninge, kao i podršku u poslovanju i marketingu. Treninzi se održavaju u SAD i traju od osam do 12 nedelja, a najmanje tri osobe koje će biti na rukovodećim pozicijama moraju da budu na obuci. One se upoznaju sa upravljanjem i vođenjem poslovanja. Zatim, primaocima franšiza na raspolaganju su marketinške kampanje i materijali koji se mogu primeniti na lokalnom tržištu – objašnjava Edvards.

Strategija razvoja Denny’s restorana podrazumeva dalje širenje ovog brenda ne samo u Evropi, već i u Aziji i Bliskom istoku, ali svakako i na matičnom tržištu.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank