Franšiza stiže iz „Sveta mora“

Petak
29.01.2016
Grčka kompanija Thalassios kosmos već 22 godine proizvodi i prodaje smrznutu ribu i morske plodove. Sa razvojem novog proizvoda i koncepta, sada su spremni i za nova tržišta.
 

Kompanija Thalassios kosmos (Svet mora) osnovana je pre 22 godine, nakon što su Vasilis Cigaras i Dimitris Kondilopulos poželeli da potrošačima ponude bolji izbor smrznute ribe i morskih plodova – pri tom, vrhunskog kvaliteta po pristupačnim cenama. Za dve decenije postojanja, Thalassios kosmos je izrastao u grupaciju koja je uspela da „zaokruži priču“ – od proizvodnje smrznutih proizvoda, preko distribucije, do pripreme i prodaje morskih specijaliteta. Prva prodavnica pod brendom Thalassios kosmos otvorena je u Kardici, rodnom gradu osnivača. Danas, širom Grčke posluje 19 prodavnica.

Jysk, nameštaj, katalog

Pod brendom Thalassios kosmos u Grčkoj za sada posluje 19 prodavnica

Pre tri godine smo počeli da proizvodimo i smrznuta gotova jela od ribe i morskih plodova, koja su specifična jer se spravljaju na, takoreći, tradicionalan način – laganim krčkanjem u nekoj vrsti pekača, ili, u našem slučaju, u pek-papiru – priča Vasilis Cigaras, jedan od osnivača kompanije.

Ovakav koncept prodavnice, u kojoj bi se prodavala smrznuta, ali i sveže pripremljena jela, žele da prošire širom sveta, a primaoce master franšize, koji bi dalje razvijali mrežu pod brendom Sea World, traže i u zemljama ovog regiona.

„Svet mora“ nudi dva tipa prodavnice – jednu sa kuhinjom i mestima za sedenje i, drugu, manjeg formata, koja takođe ima kuhinju, ali ne i mesta za sedenje. – Prvi koncept podrazumeva da potrošači mogu da sednu i uživaju u našim morskim specijalitetima koje svakodnevno pripremamo, a najčešće mušterije su ljudi koji nemaju vremena ili nisu raspoloženi da sami kuvaju, a žele da jedu zdravu i ukusnu hranu. U tim lokalima potrošači takođe mogu kupiti i smrznuti „obrok za poneti“ po povoljnim cenama. Drugi oblik prodavnice, zapravo, podrazumeva prodaju naših smrznutih proizvoda – riba u pek papiru, riblji fileti i slično. I u tim objektima, međutim, imamo pećnice kako bi se služili sveže pripremljeni morski obroci – kaže Vasilis Cigaras. 

U zavisnosti od samog koncepta radnje, veličina objekta može da varira, a najveći imaju i do 140 kvadrata.

Pierrot, voda

Foto: Thalassios kosmos

Kada su počeli da razmišljaju o razvoju franšize, nisu, pak, želeli da se franšizni sistem svede na komplikovanu stručnu terminologiju ili „bombastična obećanja o sjajnoj budućnosti“. – Franšizing je za nas, pre svega, spremnost da podelimo naš uspeh, iskustvo i stručnost sa drugima. Stoga, svaki partner od prvog trenutka može da računa na našu podršku – kaže Vasilis Cigaras.

Davalac franšize pruža podršku prilikom izbora lokacije, opremanja radnji i nabavci neophodne opreme, izbora zaposlenih, a organizuje i obuku za svakog primaoca franšize i njegove radnike, kao što konstantno prenosi znanja u pogledu usluge i prodaje. Sea World se obavezuje i da će primaoce franšize upoznati sa kompletnom organizacijom i procedurama koje osiguravaju visok kvalitet proizvoda i usluge, kao što je moderan kompjuterizovan sistem, prilagođen potrebama radnje. Primalac iz centrale dobija i osmišljene marketinške kampanje, kao i pomoć oko prilagođavanja materijala lokalnom tržištu. Primaoci franšize će sve proizvode nabavljati od davaoca franšize. 


Vesna Lapčić
Novinar
/1/
POGLEDAJTE VIŠE