13.12.2016

Zabava ima novo ime

Američki lanac igraonica s trambolinama Sky Zone spojio je zabavu i fitnes i tako privukao veliki broj poklonika. Sada traže partnere koji bi franšizu razvili i u ovom regionu.

Ogromna hala, premrežena trambolinama od zida do zida, desetine odraslih i dece koji podjednako uživaju u skokovima i „letenju“ – to je, u najkraćem, Sky Zone. Igraonica koja je ujedinila zabavu i fitnes, na zadovoljstvo svih generacija i ciljnih grupa. Kada je 2004. u Las Vegasu na gotovo 1.600 kvadratnih metara otvorio prvi Sky Zone, tvorac ovog koncepta Rik Plat nije, međutim, nameravao da stvori koncept za zabavu, već novu sportsku disciplinu. Stvarnost je bila nešto drugačija – ljudi su počeli da dolaze najviše zbog rekreacije koja je ubrzo prerasla u „zdravu zabavu“ ili, kako kažu u samoj kompaniji, „zabavni fitnes“. Ispostavilo se da je takav pristup bio pun pogodak.

Sky Zone Fot. Sky Zone

Sky Zone je najveći lanac igraonica s trambolinama na tržištu SAD i spada u 50 najboljih američkih franšiznih sistema (Franchise Business Review)

Kada je dve godine kasnije Rikov sin Džef Plat otvorio drugi Sky Zone u Sent Luisu, koncept je već ubirao plodove kao dobra biznis ideja – za samo šest meseci rada igraonica je počela da posluje u plusu. Danas, Sky Zone ima više od 115 igraonica, ne samo u SAD, već i u Kanadi, Australiji, Meksiku i Saudijskoj Arabiji. Najveći broj igraonica nalazi se, pak, u rukama primalaca franšize.

Osvajanje novih tržišta davanjem franšize ostaje osnovna strategija razvoja, a partnere od sada traže i u zemljama ovog regiona.

Tražimo jaku, tržišno orijentisanu kompaniju, koja ima iskustva u pružanju usluga ili industriji zabave – kaže Vilijam Edvards, direktor kompanije EGS, koja zastupa Sky Zone na ovim prostorima. – Franšiza se nudi u formi Area Development licence, što znači da će primalac franšize imati pravo da razvija mrežu igraonica na dogovorenoj teritoriji – objašnjava Edvards. Dodaje, međutim, da će primalac franšize preuzeti i obavezu da otvori dogovoreni broj igraonica, to jest, da sprovodi utvrđen plan razvoja.

Sky Zone

Foto: Sky Zone

Druga obaveza biće pronalaženje adekvatnog prostora – preporučuju se hale s visokim plafonima i površinom od 1.500 do 3.000 kvadratnih metara, ali postoji i mogućnost otvaranja u okviru većeg tržnog centra. – Polazimo od toga da primaoci franšize najbolje poznaju lokalno tržište i navike stanovništva, ali ćemo i mi pomoći oko pronalaženja prostora i lokacije – kaže Edvards.

U standardni paket podrške na koju primalac franšize može da računa spada i pomoć oko projektovanja i postavljanja trambolina, nabavke i kupovine opreme, supervizije investicionog ciklusa. – Najznačajniji deo naše podrške biće obuka, koja traje do dve nedelje i organizuje se u sedištu Sky Zone-a u u Los Anđelesu. Obukom su pokriveni svi aspekti poslovanja upravljanje objektom, POS i IT sistemima, održavanje i nadgledanje, marketing i oglašavanje – navodi Edvards i dodaje da će tim kompanije biti uz partnera pre, tokom i u prvoj fazi po otvaranju igraonice.

Sky Zone je, inače, poznat po tome što je prvi na svetu izgradio park s trambolinama u zatvorenom prostoru. Najveći je lanac ovog tipa na tržištu SAD i spada među 50 najboljih američkih franšiznih sistema (prema istraživanju agencije Franchise Business Review). Privlači najrazličitije grupe klijenata (deca, odrasli, sportisti, rekreativci) i nudi niz sadržaja – tramboline za košarku, odbojku i „između dve vatre“, zone za slobodne skokove i bazene sa kockama od pene. Zbog originalnosti i raznovrsnosti sadržaja, Sky Zone je postao i atraktivno mesto za organizovanje rođendana i drugih događaja.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank