Online oglašavanje u porastu
Na online oglase u evropskim zemljama potrošeno je 27,3 milijarde evra u 2013. godini, što je rast od 11,9 odsto u odnosu na godinu dana ranije. Stope rasta ovog sektora su, kako se navodi u izveštaju IAB Europe AdEx Benchmark, impresivne budući da je ukupni rast bruto domaćeg proizvoda Evrope iznosio 0,1 odsto u istom periodu. Još je zanimljivije da je oglašavanje raslo samo u digitalnoj industriji zahvaljujući kojoj je celokupan sektor oglašavanja rastao 2,9 odsto. Oglašavanje u drugim medijima zabeležilo je pad u 2013. od 8,3 odsto, navodi se u pomenutom izveštaju koji je na uvid poslat portalu Franchising.rs.
– Nastavljajući dvocifreni rast još jednu godinu i dosegnuvši vrednost od 27 milijardi evra, evropsko tržište oglašavanja na digitalnim medijima potvrđuje svoj značaj i otpornost na ekonomsku krizu. Ova industrija je potvrdila posvećenost inovacijama u različitim formatima oglašavanja posebno postigavši uspeh ove godine u oblasti mobilnih platformi. Nastavljamo da negujemo i štitimo digitalni ekosistem, objašnjavamo njegovu strukturu i dokazujemo njegovu vrednost – kazao je Konstantin Kamaras, predsednik IAB Europe.
Među liderima u potrošnji na online oglase je tržište Velike Britanije koje vredi 7,4 milijarde evra. Ostravljani su u ovom pogledi svakako van konkurencije jer je online tržište u Velikoj Britaniji već premašilo vrednost oglašavanja u tradicionalnim medijima – televiziji, novinama i radiju.
Već u Nemačkoj, koja se nalazi na drugoj poziciji, vrednost tržišta je nekoliko milijardi evra manja, odnosno, iznosi 4,7 milijardi evra. U prvih pet zemalja nalazi se još Francuska, Rusija i Italija.
Tržište online oglašavanja u Adriatic regiji svakako nije razvijeno kao u zapadnim zemljama. Moglo bi se reći da zaostaje i za susedima, Mađarima (136 miliona evra), Rumunima (33 miliona evra) i Bugarima (19 miliona evra).
Međutim, vidljivi su pozitivni trendovi budući da je online oglašavanje raslo i u Srbiji i Hrvatskoj, ali je u Sloveniji bilo u padu. Vrednost online oglašavanja u Srbiji je prošle godine bila 16 miliona evra, što je rast od 13,4 odsto, dok je to tržište u Hrvatskoj vredelo 15 miliona evra i imalo je rast od 6,2 odsto. Istina je da je slovenačko tržište online oglašavanja vrednije od onog u Srbiji ili pak Hrvatskoj – 19 miliona evra – ali je zabeležilo pad od dva odsto u odnosu na 2012.
Inače, prosečna stopa rasta tržišta oglašavanja u centralno-istočnoj Evropi je oko 21 odsto, što je daleko iznad ukupnog rasta tržišta.
Najveća potrošnja po glavi stanovnika na online oglašavanje je u Norveškoj i iznosi 140,7 evra. U regionu je potrošnja na oglase preko digitalnih medija daleko skromnija. Prednjači Slovenija sa 43 evra po glavi stanovnika, dok je u Hrvatskoj svega 3,5 evra, a u Srbiji 2,3 evra, navodi se u pomenutom izveštaju.
Među najvećim prednostima online oglašavanja navode se povećavanje svesnosti o brendu, prepoznatljivosti preduzeća, a budući da se svet kreće ka sferi digitalnog, prisutnost i dostupnost potencijalnim potrošačima garantuje se 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji. S druge strane, tradicionalni mediji imaju jak, ali ograničen efekat, dok je internet dostupan ljudima širom planete, pa je samim tim i internet oglašavanje dalekosežnije, a još uvek je jeftinije od reklamiranja na televiziji i u novinama. Pri tome se sigurno može više prilagođavati zahtevima potrošača. Prisutnost na internetu je i svojevrsno istraživanje, budući da je omogućena brza i dvosmerna komunikacija sa potrošačima na osnovu koje kompanije mogu da spoznaju njihove potrebe i u skladu sa tim menjaju i prilagođavaju proizvode.
Najveći deo novca kada je reč o online oglašavanju ide na segment plaćenog oglašavanja na pretraživačima (Paid-for-Search) čiji je udeo 49,2 odsto i porastao je za 1,4 procentna poena u odnosu na 2012. Displej, odnosno, oglašavanje standardnim i naprednim baner formatima takođe je uvećalo svoj udeo sa 32,4 odsto na 33,8 odsto dok su Classified i Directory oglašavanje zabeležili pad sa 18,5 odsto na 16,8 odsto, navodi se u izveštaju IAB Europe.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kurirska franšiza i u Srbiji
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...