Rečnik franšizinga i biznisa

Cenovna elastičnost

Cenovna elastičnost tražnje je mera procentne promene tražene količine koja rezultira od promene cene. Primer, cenovna elastičnost tražnje od 0,5 daje nam informaciju da se s povećanjem cene od 1% tražena količina na tržištu smanjuje za 0,5%. Tražnja je elastična ako je procentna promena tražene količine veća od procentnog povećanja cene; tražnja je jedinično elastična ako je procentna promena istovetna i kod cene i kod potražnje; tražnja je neelastična ako je procentna promena tražene količine manja od procentnog povećanja cene.

Cenovna elastičnost ponude je mera procentne promene u količini kojom se snabdeva tržište, a koja rezultira iz promene cene proizvoda. Deo promena u količini snabdevenosti robom i zbog promene vlastite cene može ležati u pomeranju resursa u njegovu proizvodnju od preduzeća i industrija koje se uključuju u snabdevanje proizvodima koji su blisko povezani sa proizvodom.