Rečnik franšizinga i biznisa

Logotip

Simbol, grafički prikaz, znak, figura ili kombinacija boja koje identifikuju marku (brend).

Izraz je potekao od grčkog logotipos i predstavlja grafički oblikovan naziv organizacije, preduzeća ili nečeg drugog što treba grafički predstaviti. Funkcijamu je da obezbedi jedinstven i prepoznatljiv grafički identitet objekta predstavljanja.

Vremenom se u upotrebi ustoličio i skraćeni oblik logotipa - logo (od grčkog logos tj znak) koji predstavlja grafički znak koji može ali ne mora sadržavati naziv.

Danas su u upotrebi sve moguće kombinacije i nijedna se ne smatra pogrešnom: logotip može preuzeti ulogu logo-a, logo i logotip se koriste zajedno ili isključivo zajedno, itd.

Praktično, izraze logo i logotip moežmo smatrati sinonimima.

Ukoliko se koristi samo jedan od ovih izraza smatra se da se misli na bilo koji od njih, a ako se navedu oba, onda se smatra da logo predstavlja grafički simbol, a logotip naziv; ali i dalje predstavljaju jednu celinu.