Rečnik franšizinga i biznisa

Tajni kupac

Tajni kupac (Mystery Shopper) je, zapravo, jedna od metoda ispitivanja tržišta kojom se služe kompanije, najčešće iz uslužnog sektora, koje žele da provere kvalitet usluge u svojim centrima ili prodajnim mestima. Kompanije unajmljuju nezavisnu agenciju za ocenjivanje kvaliteta i usluge, koja šalje svoje tajne kupce da obilaze prodavnice i uslužne centre - predstavljajući se kao obični kupci. Na osnovu sopstvenih iskustava, tajni kupci prave detaljne mesečne izveštaje o standardu, stepenu kvaliteta i usluzi koju pružaju dotični centri.

Odgovornosti tajnog kupca:

Obilaženje prodavnica i uslužnih centara u ulozi običnog kupca
Dolaženje do korisnih informacija o kvalitetu usluga
Ocena stručnosti i ljubaznosti zaposlenih u objektu, kvaliteta njihovih preporuka, urednosti prostora...
Postavljanje pitanja po unapred predvidjenom planu
Pamćenje brojnih detalja vezanih za konkurentsku kompaniju
Pisanje izveštaja

Veštine i osobine koje bi trebalo da ima tajni kupac:

Nepristrasnost
Objektivnost
Sposobnost posvećenosti zadatku
Preciznost
Dobro pamćenje
Dobre komunikacione sposobnosti
Sposobnost lepog pismenog i usmenog izražavanja