Franšizing u fokusu?

Marks & Spencer će nastaviti da posluje na manjem broju tržišta, a fokus će biti na zajedničkim ulaganjima (joint venture) i širenju franšizne mreže
Nedelja
13.11.2016.
Britanski modni brend Marks & Spencer najavljuje zatvaranje svojih radnji u 10 zemalja. Franšize ovog brenda, međutim, iznenađujuće dobro posluju.
 

Ne samo da nema najava o zatvaranju franšiznih radnji britanskog brenda, već se u zvaničnom saopštenju kompanije navodi da su samo tokom prošle godine franšizne jedinice generisale dobit od 87 miliona funti. Nasuprot tome, radnje u direktnom vlasništvu kompanije slabije posluju i mesecima unazad prijavljuju gubitke. Stoga i ne čudi odluka britanske kompanije da određen broj svojih radnji zatvori i povuče se sa tržišta na kojima ne ostvaruje profit.

Kako se navodi u saopštenju, Marks & Spences će zatvoriti ukupno 53 prodavnice, i to u Kini, Francuskoj, Estoniji, Mađarskoj, Litvaniji, Slovačkoj, Rumuniji, Holandiji, Belgiji i Poljskoj. Zatvaranje ujedno povlači i otkaze za oko 2.100 ljudi.

U budućnosti, Marks & Spencer će nastaviti da posluje na manjem broju tržišta, a fokus će od sada biti na zajedničkim ulaganjima (joint venture) i širenju franšizne mreže. Lanac trenutno ima 466 radnji van Velike Britanije – od toga 268 franšiznih, na 34 tržišta. Kompanija, uz to, uspešno posluje i nastaviće da razvija joint venture u Grčkoj i Indiji. Tržišta na kojima još uvek dobro posluju i radnje u direktnom vlasništvu kompanije jesu Irska, Hong Kong i Češka, te će i u tim zemljama Marks & Spencer nastaviti s poslovanjem.

Smanjenje broja prodajnih mesta planirano je i na matičnom tržištu, u Velikoj Britaniji. U narednih pet godina, Marks & Spencer će zatvoriti 30 radnji s odećom, dok će dodatnih 45 biti smanjeno (u površini prodajnog prostora) ili pretvoreno u prodavnice hrane. Marks & Spencer, naime, planira da proširi lanac svojih Simply Food prodavnica i tako kapitalizuje popularnost brenda koja je poslednjih godina rasla zahvaljujući upravo drukčijim „linijama proizvoda“ – hrani i piću.

Mark & Spencer je osnovan 1884. godine. Sa gotovo 800 radnji u Velikoj Britaniji, i dalje je najveći domaći maloprodajni lanac odeće i proizvoda za uređenje doma.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?