Primaoci Husse franšize u Srbiji su kao porodica, družimo se međusobno, i u tome je snaga našeg sistema. Razmenjujemo iskustva, rešavamo zajedno nedoumice, a to radimo i sa primaocima iz drugih zemalja. Sve nam to pomaže u poslu.
Dejan Jakovljev
Utorak
15.11.2016.
Iako je nepunih godinu dana primalac Husse franšize, Dejan Jakovljev je već postigao zavidne rezultate. U poslu mu pomaže supruga, ali i dva patuljasta šnaucera.
 

Dejan Jakovljev je devet godina preduzetnik, i do sada se uglavnom bavio komercijalom. Početkom ove godine, postao je primalac Husse franšize, zadužen za teritorije Novog Beograda i Čukarice. Vrlo brzo je napredovao, te je za nepunih godinu dana postao i najbolji pojedinačni primalac Husse franšize u Srbiji. U početku je imao svega desetak kupaca koji su, s vremena na vreme, za svoje kućne ljubimce naručivali Husse hranu – danas ih je oko 260, ali ciljevi su, kako kaže Jakovljev, daleko veći.

Ulazak u posao mu nije bio naročito težak. – Godinama sam se bavio komercijalom, koja jeste svojevrsni vid prodaje, tako da mi je taj segment poslovanja – marketing, pristup klijentima – već bio poznat. Husse je bio spoj svega što mi je bilo potrebno: već stečenog znanja, iskustva i ljubavi prema životinjama – priča na početku razgovora Jakovljev.

Za Husse je saznao čitajući naš portal, dve godine je, kako kaže, pratio šta se dešava u svetu franšizinga, analizirao šta bi mogao da radi i zaključio da je Husse ono što mu najviše odgovara. – Međutim, ovaj posao nije za svakoga primalac franšize mora da bude uporan, da razume da radi i sa ljudima i sa životinjama, da voli prodaju – objašnjava Jakovljev.

U poslu mu pomaže supruga Katarina, ali i njegova dva psa Žika i Kika. Brend Husse, kako kaže, jeste poznat odgajivačima, ali široj grupi potrošača ne u tolikoj meri, te je potrebno uložiti vremena i truda u promociju samog brenda. On se trudi da ne propusti nijednu priliku, pa i dok šeta svoja dva psa, on zapravo radi, jer komunicira sa drugim vlasnicima pasa i prezentuje im Husse proizvode. – Mogu vam reći da mi kuce dosta pomažu, jer one ostvaruju kontakt sa drugim kucama, pa je lakše ostvariti kontakt sa vlasnicima pasa. Pored direktne prodaje, sarađujem i sa veterinarima – objašnjava svoj način poslovanja.

Podrška sistema, kao i nedavne pohvale koje je dobio za ostvarene rezultate, mnogo mu znače jer predstavljaju „potvrdu dosadašnjeg rada“. – Primaoci u Srbiji su kao porodica, družimo se međusobno, u čemu je, smatram, i snaga našeg sistema. Sa davaocem franšize Sašom Milutinovićem sam ostvario prijateljski odnos. U svakom trenutku možemo da razmenjujemo iskustva ili rešavamo zajedno neke nedoumice, a to nam je omogućeno i sa primaocima iz drugih zemalja. Stalno imamo vebinare na kojima, između ostalog, slušamo iskustva franšizera iz ostalih delova sveta, uspešne priče, što i nama pomaže u poslu – kaže on.

Budući da godinama trenira jahanje, bilo mu je zadovoljstvo da se i sam angažuje na promociji Husse proizvoda koji su namenjeni konjima. – Ranije su se ovi proizvodi jako malo prodavali, što je šteta, jer je reč o 100 posto prirodnim proizvodima. Sada smo počeli da sponzorišemo određena takmičenja kako bismo prezentovali i taj segment – kaže Jakovljev.

Iako je potrošačka moć građana oslabljena, a kupci Husse proizvoda uglavnom ljudi srednjeg i višeg staleža, veruje da postoji perspektiva za rast i razvoj poslovanja. – Naravno da bih na nekom razvijenom tržištu mogao da zaradim pet puta više, ali i ovde, oni koji svog ljubimca gledaju kao na člana porodice spremni su da mu kupe kvalitetnu hranu po pristupačnoj ceni. Mnogi i ne znaju šta njihov pas jede i treba im objasniti zašto je kvalitetna ishrana važna. Kupci, inače, mogu platiti i karticom i čekovima, što ipak svima daje priliku da hrane svoje ljubimce zdravo – kaže Jakovljev.


Vesna Lapčić
saradnik