Dobitna kombinacija za SpinaliS
Osmišljena i napravljena u Sloveniji 1999, ergonomska stolica SpinaliS danas se može kupiti širom Evrope. Na većini tržišta SpinaliS ima ekskluzivne distributere koji su, osim za prodaju, zaduženi i za razvoj prodajne mreže – u Poljskoj je to kompanija Medexo Pl. Da bi pospešili tempo širenja na svom tržištu, Medexo Pl se pre nekoliko godina odlučio za – davanje franšize. Tako je lokalnim preduzetnicima, zainteresovanim za prodaju stolica SpinaliS, ponudio dve opcije – da postanu primaoci „oblasne“ franšize (Gold licenca) ili prodajni predstavnici (Silver licenca).
Vlasnike „zlatne“ (Gold) licence trenutno imaju u četiri grada – Varšavi, Vroclavu, Gljivicama i Krakovu. Partneri imaju svoj prodajni salon, u kojima je stalno izloženo osam modela stolica. Prema franšiznom ugovoru, saloni rade najmanje četiri dana u nedelji, po šest sati tokom dana. Vlasnici Gold licence, inače, imaju ekskluzivna prava na prodaju u celoj oblasti (vojvodstvu), što uključuje i porudžbine koje stižu preko interneta, ako su kupci iz te oblasti.
– U franšiznom paketu, partner dobija set od osam stolica za izlaganje, kataloge, roll-up opremu i druge marketinške materijale. Njegov osnovni zadatak je aktivna prodaja. Ne mora da kupuje robu za lager, niti treba da plaća franšizne naknade. Zarađuje isključivo na proviziji od prodaje, koja se kreće između 15 i 20% od maloprodajne cene stolica – objašnjava Monika Krasovska, generalna direktorka SpinaliSa u Poljskoj. U doglednoj budućnosti, kako kaže, želeli bi da Gold franšizne partnere imaju u svakom većem gradu u svakom od 16 vojvodstava Poljske.
U najskorijoj budućnosti, novog primaoca Gold franšize trebalo bi da dobiju u Poznanju. Moguće je, takođe, da će se dosadašnji vlasnik Silver licence iz Lublina odlučiti za prelazak na „zlatnu“ licencu i otvoriti zasebni prodajni salon.
– Kao prodajni predstavnici, ili vlasnici Silver licence, partneri imaju obavezu da kupe tek dve stolice, koje mogu da koriste u prodajnim prezentacijama. Uz to, ovu licencu često uzimaju preduzetnici koji već imaju razrađen privatni biznis, ali su u potrazi za dodatnim izvorima prihoda. Među našim predstavnicima, na primer, imamo i jednog arhitektu i vlasnika fondacije – kaže Monika Krasovska. Prodajne predstavnike trenutno imaju u Lublinu, Bjalistoku, Ščećinu, Torunju i Tčevu.
Prema podacima agencije Espicom, koja se bavi istraživanjem tržišta u oblasti zdravstva i farmacije, tržište medicinskih pomagala i opreme u periodu od 2008. do 2013. raslo je po stopi od 2,1% godišnje. Očekuje se da će njegova vrednost 2018. iznositi gotovo tri milijarde dolara. U Poljskoj, 85% medicinske opreme uvozi se iz zemalja Europske unije, najviše iz Nemačke.
POGLEDAJTE ČLANKE
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Zašto su usluge nutricionista sve traženije i šta je najveća dobit za primaoce Naturhouse franšize, otkriva Jan Gonda, primalac master franšize za Češku i Slovačku
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.