Tri decenije uz švedski brend

Husse danas posluje u više od 45 zemalja na četiri kontinenta i zapošljava više od 1.100 preduzetnika – među njima je 55 primalaca master franšize, 497 pojedinačnih primalaca franšize i oko 580 distributera
Četvrtak
16.02.2017.
Husse je danas najveći franšizni sistem u svojoj branši i jedna od najuspešnijih evropskih franšiza. Priča o prodaji hrane za pse i mačke ni posle 30 godina, čini se, nema kraj.
 

Da je Tom Eliason klonuo duhom i odustao od preduzetništva kada je početkom devedesetih godina prošlog veka doživeo bankrot, danas ne bi mogao da se pohvali da stoji iza najvećeg svetskog franšiznog sistema za prodaju hrane za pse i mačke. Srećom, razmišljajući o „drugim šansama“, Eliason je shvatio da se u proizvodnji hrane za kućne ljubimce krije neverovatna poslovna priča. S vrlo malim ulaganjima je 1991. preuzeo kompaniju Husse i od tada – ne zna za predah.

Ova švedska kompanija, osnovana 1987, poznata je po visokokvalitnoj hrani za pse, mačke i konje. Od ostalih proizvođača hrane, međutim, izdvojili su se i po dodatnoj usluzi – besplatnoj dostavi hrane na kućnu adresu. Za preduzetnog Eliasona, ovo je bila prilika za sasvim novo polje delovanja – Husse je, tako, 1993. počeo da daje franšizu i formira mrežu partnera i distributera hrane za kućne ljubimce. Uz niska ulaganja, temeljnu obuku i stabilnu podršku matične kompanije, franšizni paket kompanije Husse privukao je veliki broj zainteresovanih. Primaoci franšize su vrlo brzo „premrežili“ Švedsku, a ubrzo potom i Dansku, Norvešku i Finsku. Godine 1996. Husse se prvi put predstavlja na najvećem evropskom sajmu franšiza u Parizu. Vrata ka Evropi su se širom otvorila.

Danas, Husse posluje u više od 45 zemalja na četiri kontinenta i zapošljava više od 1.100 preduzetnika – među njima je 55 primalaca master franšize, 497 pojedinačnih primalaca franšize i oko 580 distributera. Franšiznu mrežu razvija i u Srbiji, Makedoniji, Sloveniji i Hrvatskoj. Kao i u Kolumbiji, Meksiku, Južnoafričkoj Republici, Nigeriji, Angoli, Tajvanu, Japanu, Singapuru, Maleziji i Hong Kongu.
Od prošle godine, Husse pokušava da osvoji i najrazvijenije franšizno tržište sveta – Sjedinjene Američke Države. Podatak vredan pažnje, pošto se uglavnom očekuje – i dešava – obrnuto. Uz to, Husse je prva evropska kompanija koja je od Američkog ministrastva poljoprivrede dobila dozvolu za izvoz hrane na ovo tržište. Za sada, Husse posluje u pet saveznih država – Floridi, Kaliforniji, Ilinoisu, Arizoni i Njujorku.

Foto: Husse; Osnovna oprema primaoca franšize

Iza brenda Husse stoje sada već tri decenije rada i predanosti, međutim, kompaniji je svakako na ruku išlo i to što se odnos prema kućnim ljubimcima umnogome promenio – ljudi danas pse i mačke doživljavaju kao članove porodice i shodno tome, spremni su da im ugađaju, čak i kad je ishrana u pitanju. Umesto da ljubimcima daju ostatke hrane, kao što je to donedavno često bio slučaj, vlasnici danas paze šta kupuju i čime hrane svoje pse i mačke. Za Husse, svakako, osigurana budućnost.