Četiri dana u znaku franšize

Franchise Expo Paris:
Zahvaljujući međunarodnom karakteru i sve većem broju posetilaca iz inostranstva, na ovogodišnjem sajmu u Parizu učestvovalo je i 138 inostranih brendova, iz 23 zemlje, sa četiri kontinenta
Sreda
22.03.2017.
Dvadeset četiri zemlje, više od 530 izlagača, hiljade sklopljenih franšiznih ugovora – saldo je ovogodišnjeg Sajma franšiza u Parizu.
 

Od 19. do 22. marta Pariz je bio centar franšiznih dešavanja. Najznačajniji evropski sajam ove vrste okupio je izlagače i predstavnike franšizne industrije iz 24 zemlje. Najveći broj učesnika i predstavljenih brendova došlo je, sasvim očekivano, iz Francuske (428), a zahvaljujući međunarodnom karakteru i sve većem broju posetilaca iz inostranstva, na ovogodišnjem sajmu učestvovalo je i 138 inostranih brendova – bilo je sistema iz Španije, Rusije, Holandije, Sjedinjenih Američkih Država, Tajlanda... Pored franšiznih sistema, za ova četiri dana, predstavile su se i brojne nacionalne franšizne asocijacije, advokatske kuće, banke, konsultantske kompanije specijalizovane za franšizing.

Od brendova koji dolaze iz inostranstva, najviše predstavnika je imala Italija (38) – svoje franšize ponudili su i svetski poznati brendovi kao Illy Caffe, United Colors of Benetton, Geox, a među njima i kompanija koja u ovom trenutku traži partnere u Hrvatskoj i Sloveniji – Coincasa. Za razliku od prethodnih godina, kada je sa najrazvijeneg tržišta franšiza na svetu – Sjedinjenih Američkih Država – dolazilo tek nešto više od desetak brendova, ove godine se predstavilo 26 sistema – između ostalih, Anytime Fitness, Chem-Dry, Papa John’s, Subway, Sketchers. Veliki broj franšiza, kao i obično, dolazi iz susedne Španije (15) – jedna od najpoznatijih je Naturhouse, lanac centara za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, koja partnere traži i u zemljama Zapadnog Balkana.

Kao i prethodnih godina, relativno mali broj franšiznih sistema potiče iz zemalja Srednje i Istočne Evrope. Ove godine, međutim, znatno pojačanje stiglo je iz Srbije. U okviru nacionalnog štanda, a u organizaciji Privredne komore Srbije, u Parizu su svoje koncepte predstavili Fly Fly Travel, Mini Pani, Arcus Health, 925 (MIM fashion) i SuanPan (PRO-Mens).

Foto: Nacionalni štand Srbije (Profit system)

Epitet najznačajnijeg, sajam u Parizu ne nosi samo zbog broja predstavljenih sistema, već i zbog raznovrsnosti – i koncepata i branši iz kojih potiču. Bez mnogo iznenađenja, međutim, i ove godine su dominirali sistemi iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva, sa više od 60 predstavljenih brendova. Nudile su se franšize restorana francuske kuhinje, poslastičarnice, čokolaterije, kafići, a veliko interesovanje vladalo je i za koncepte brze hrane – hamburgeri, pice, piletina, sendviči, meksička hrana, sve je bilo u igri. Zanimljivo je da, suprotno trendovima u svetu, Francuzi i dalje ulažu u koncepte za prodaju smrznutog jogurta, i dugi redovi posetilaca zainteresovanih da kupe neku od ovih franšiza, svedoče o njihovoj popularnosti na francuskom tržištu.

Pored gastronomije, veliki broj brendova predstavljao je svet mode, nakita, obuće i modnog asesoara (44 brenda), kao i sektor lepote, zdravlja i fitnesa (36 brendova). Primetno je da raste i broj sistema iz sveta zabave (kuglane, escaperooms, adrenalinske i laser tag igraonice), ali je to bila samo kap u obilju koncepata koji su se ove godine nudili posetiocima sajma – 3D štampanje, prodaja elektronskih cigareta, cvećare, škole stranih jezika, prodavnice poklona, auto-delova…

Foto: Le Club Business Lounge (Profit system)

Svaki sajam je mesto gde se neposredno sreću i upoznaju davaoci (izlagači) i potencijalni primaoci franšiza (posetioci), a procenat sklopljenih partnerstva na sajmu u Parizu je zavidno visok. Prema podacima organizatora, naime, 76% posetilaca dolazi s jasnom namerom da kupi franšizu i pokrene poslovanje u roku od godinu dana, a statistika potvrđuje da 75% izlagača pronađe franšizne partnere i sklopi preliminarne ugovore upravo tokom ovog sajma.

Među 35.000 posetilaca, koliko u proseku prođe kroz sajamski kompleks Portes de Verseilles, ima i onih koji još uvek razmišljaju o „ulasku u franšizing“. Takvi posetioci su imali na raspolaganju i više od 100 besplatnih konferencija i seminara posvećenih franšiznom modelu poslovanja. A za one koji na sajam dolaze da uspostave poslovne kontakte, otvoren je i biznis klub („Le Club“), gde su, u mirnoj i poslovnoj atmosferi, mogli da održe sastanke i pronađu buduće partnere, investitore, dobavljače.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

POPULARNO NA FORUMU

Definicija franšizinga

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

5 komentara
poslednji 25.01.2022.
Šta je to franšiza?

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Definicija franšizinga

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

5 komentara
poslednji 25.01.2022.
Međusobno poverenje i podrška

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Kako izabrati a ne zažaliti?

Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?

1 komentara
poslednji 30.12.2020.
Vreme je da se dobro promisli i dela

Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...

1 komentara
poslednji 23.03.2020.
Poljske franšize spremne za izvoz

Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...

1 komentara
poslednji 25.08.2016.
Kontakt

Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.

1 komentara
poslednji 12.05.2015.